alarm, opkaldssystem?

Hej gruppe,

Et godt spørgsmål der breder sig over flere grupper:

Jeg er på jagt efter et opkaldssystem til et alarmsystem. Ønsket er at der
ved en alarmhændelse kan modtages en talesekvens på en ordinær mobiltelefon.

Sådan i en forsimplet grafisk form:

(NO, NC kontakt, strømsløjfe, spændingskilde) -> [evt. talesyntese] -> [GSM
mobil, GSM modem, GPRS, ...] -> (GSM-netværk) -> mobiltelefon

Jeg ved TDC tilbyder eller har tilbudt en SMS -> opkald med talesyntese.
Dette kan være en del af løsningen.

Det er 'dimserne' inde i de firkantede klammer [] jeg spørger efter gode
ideer til.

Nåeh ja, prisen er selvfølgelig en ikke uvæsentlig faktor....

Gode ideer??

/Claus

Re: alarm, opkaldssystem?

Jeg brugte på et tidspunkt selv en simpel løsning med en gammel
Nokia-telefon, hvor mit eget telefonummer var lagt ind som 'Telefonsvarer'.
Telefonen ringede så op til det, når tast '1' blev holdt nede i et par
sekunder. Automatisk tastaturlås selvfølgelig slået fra.
Det var den gang en del af en serverovervågningsløsning.

Ved alarmoutput gik et signal til en PIC der lukkede et relæ over '1' tasten
på mobiltelefonen i de par sekunder den skulle holdes inde, for at ringe op.
Med et-eller-andet kit (husker ikke, men jeg mener det var noget SmartKit
halløj til et par hundrede kroner) blev en talebesked så efterfølgende
afspillet tre gange og PICen lagde selv røret på igen.
Der var i øvrigt også en DTMF dekoder på PICen, så jeg ved opkald til
telefonen kunne genstarte de to servere der var tilsluttet.

--
Thomas [5700]

Re: alarm, opkaldssystem?

som alternativ til mobiltelefonen så har Gripo et såkaldt GSM modul hvor du
smider et SIM kort i... så har du en "gammeldags" analog telefon linje i den
anden ende af boksen... umiddelbart vil jeg mene at det er lidt nemmere at
interface til - f.eks. med en talesyntese fra Smart-kit, velleman osv...
http://www.kjell.com/filarkiv/SUPPORTPDF/41-50/50/50361/gsm_manual_120509b.pdf

Rasmus

Re: alarm, opkaldssystem?

"Claus" <...

Denne kan det du søger. (talebesked ved alarm)

Infinite iConnect PSTN
http://alarmgruppen.dk/shop/infinite-iconnect-pstn-351p.html

Og hvis du ikke har PSTN så findes den også i en GSM version

Infinite iConnect GSM
http://alarmgruppen.dk/shop/infinite-iconnect-gsm-350p.html

Hilsen
Jens

Re: alarm, opkaldssystem?
Hejsa,

Jeg takker for de gode forslag.

Løsningen blev dog et færdigdesignet system - man kan købe 'alt' til den
halve pris udenfor Danmarks grænser.....

/Claus

Site Timeline