alarm-anlæg

Hej N.G.
Jeg håber at dette er den rette gruppe for mit indlæg, ellers må I endelig
henvise til en bedre.
Er der nogen som kender til dette alarm-anlæg?
Jeg har ikke kunnet finde et navn på panelet ud over hvad der står i
displayet:
"Alarm Compagniet
220V AC"
Se evt. billeder i dk.binaer.

Det indbyggede backup-batteri er gået i stykker (12V bly-akku). Har prøvet
at lade det op men det holder ikke strøm.
Efter at strømmen har været afbrudt til panelet i nogen tid, kan det ikke
længere godkende koden.
Findes der en initialkode fra fabrikken som skal indtastes?
De øvrige oplysninger om zoner var også slettet, men dem har jeg fået
indtastet.
Alarmen kan slås til uden at indtaste koden, sådan har det altid virket.
Men når alarmen bliver aktiveret kan den ikke deaktiveres med den sædvanlige
kode.
I følge betjeningsvejledningen kan man ændre kode ved at indtaste den gamle
kode og derefter den nye kode, med nogle særlige tastetryk i mellem. Men når
man ikke længere har en kode der du'r er det lidt svært.

Er der nogen kloge hoveder derude, eller skal jeg ud og investere i et nyt
anlæg?

På forhånd tak.
Melchior
;-)

Svar venligst til NG, eller husk at fjerne nospam i min e-mail adresse.

Re: alarm-anlæg

´
Og du har prøvet 0000 ?

Mvh.

Re: alarm-anlæg

og 1234

Claus

Re: alarm-anlæg
Hejsa

Jeg ved at han har prøvet alle de logiske koder, altså 1234, 4321..... Alle
dem der er logisk mulige.

/Hauge

Re: alarm-anlæg

Jeg har prøvet dem jeg kunne komme i tanke om:
0000...9999, 0123, 1234, 2345...7890, 0987, 9876...4321, 1236, 1369, 1478 og
mange andre.
Jeg håber bare at der er nogen der har et godt råd. Ellers er der vel kun
nogle tusinde muligheder.
Hvordan er det nu?: 9x8x7x6x5x4x3x3x2x136%2.880 muligheder = rigtig langt
tidsfordriv.

Melchior

Re: alarm-anlæg

Var der ikke en manual med til anlægget. Det må kunne resettes til en eller
anden default!

Hmm. en 4-cifret kode giver vel kun 9999+1 muligheder (tegn^cifre, her
10^4). Men det tager sæfølig også lidt tid ;-)

/anders

Re: alarm-anlæg
eller anden default!

Enig.
Men den medfølgende manual er desværre begrænset til et A4-ark trykt på
begge sider, hvor der står beskrevet hvordan man tilkobler og frakobler
alarmen. Og skifter kode, hvis man har den gamle kode - Som den desværre
ikke godkender.
Der er to omskiftere på printet hvor der er beskrevet tre muligheder for:
"Demo", "Inst" og "Normal" mode
I Inst-mode kan man indstille alarmzoner og diverse forsinkelser.
I Demo-mode går jeg ud fra at man kan teste uden at den store sirene går i
gang (Kun beeper).
I Normal-mode kan alarmen tilkobles og den registrerer og skriver i
displayet hvis der er alarm på en af indgangene. Men ved indtastning af den
gamle kode skulle den blive frakoblet, men i stedet skriver den: "Forkert
kode indtastet".

/Melchior

Re: alarm-anlæg

Nope, det var printeren jeg var nær ved at snuble over.

Mvh.

Re: alarm-anlæg
Kender du fabrikat af alarm, alarmcompagniet er det installationsfirma, ved
ikke om det stadigvæk findes. Man kan købe nye akkuer til sådan en fætter.

MVH
Brian
Sikringsmontør
sædvanlige
gamle
når

Re: alarm-anlæg
ved
Der står desværre ikke en antydning af et firmanavn.
Møntøren som arbejdede for et sikringsfirma, kan vi ikke få fat i mere.
Vi er så småt begyndt at indstille os på at finde et alternativ.
Gripo alarm som fås i byggemarkedet er kun med 2 zoner, den nuværende er med
7. Og det må afgjort være en fordel i tilfælde af fejlsøgning.
Med de nye alarmer følger der nogle trådløse enheder, men det betaler man
også for. 1.695,- for det billigste startsæt.
Da vi har husdyr der går frit rundt i huset, er bevægelses følere ikke
sagen.
Man kunne jo bygge et anlæg selv, hvis ikke det bare var fordi at det skulle
have været sat op i går..
Måske kan man finde noget fra Velleman, Brinck eller Smart-Kit som kan
bruges?

Tak for Jeres bidrag indtil nu.

/Melchior.

Site Timeline