Aktivere 2 forbindelser på samme tid, uden at de aktivere hinanden når det kun er den ene der aktiveres.

Lad os lige starte med at sige jeg er på ekstremt lavt niveau!! Men jeg har
et lille problem, som sikkert er meget simpelt at løse (håber jeg :-))

Jeg har en special controller til diverse spillekonsoller, den skal bruges
til en PS3 hvor man i disse moderne tider har en PS knap, den simuleres af
at man trykker på Select og Start på special controlleren, det sådan set
fint nok, men jeg har en bruger der kun kan trykke på 1 knap ad gangen.

Lodder jeg dem bare sammen aktivere select også Start og omvendt (de har
samme Ground forbindelse.

Så skal jeg vel over i noget relæ for at få det til at virke ikke, sådan at
de 2 forbindelser kun får kontakt når relæet sluttes, og ikke aktivere den
anden når den ene aktiveres.

Håber det er til at forstå hvad jeg mener :-)

Stefan

Re: Aktivere 2 forbindelser på samme tid, uden at de aktivere hinanden når det kun er den ene der aktiveres.

Hej Har fundet ud af jeg skal bruge et Reed Relæ!

Stef

Re: Aktivere 2 forbindelser på samme tid, uden at de aktivere hinanden når det k un er den ene der aktiveres.

Hvis det virkeligt er to signaler, der med kontakterne forbindes til 0,
er det ganske simpelt:

To dioder forbindes med anoderne til start og select-knapperne, og
fælles katode til din PS-kontakt.

Jeg håber denne ASCII-tegning slipper igennem.

      ---
-+---* *--+------   Select
  |        -
  |   ---  |
  +---* *-----+---   Start
  |        |  v
  |        |  -
  |   ---  |  |
  +---* *--+--+      PS

Læs evt om dioder her: http://www.kpsec.freeuk.com/components/diode.htm

Jeg regner med at alle kontakter har et fælles ben, der sikkert er
forbundet til 0.

Hvis knapperne derimod er forbundet som et tastatur i en matrix, bliver
det mere kompliceret, og der skal nok bruges et relæ, eller måske
lettere to optokoblere.

Leif

Re: Aktivere 2 forbindelser på samme tid, uden at de aktivere hinanden når det k un er den ene der aktiveres.

//
Hej
Som jeg forstår det, har du brug for en tredie trykknap, der aktiverer
SELECT og START samtidig. Her vil det simpleste være at anvende en
trykknap med to kontaktfunktioner.

Mvh
Bjarne L
//

Re: Aktivere 2 forbindelser på samme tid, uden at de aktivere hinanden når det kun er den ene der aktiveres.
Jeps men brugeren skal bruge en bestemt kontakt, det er en simpel 0/1
kontakt. Men har fundet en løsning, takker for alle svarene.

Stef

Site Timeline