akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.

Se, nu er jeg jo på et low low budget. Så falder jeg lige over 400ml
akrylfugemasse, af den slags man bruger til huse osv. til meget billige
penge.

Så tænker jeg lige med det samme, om ikke det var ok til at sikre
komponenter mod vibrationer med. Det er jo noget gummiagtigt når det er
tørt, og hvis det lykkedes mig at brænde en komponent af så kan jeg stadigt
pille det op igen, modsat hvis jeg støber det ind i feks epoxy.

Dårlig ide?

Har tænkt på en industrisilikone istedet....

Henrik

Re: akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.
Jeg ved ikke om det er en decideret dårlig ide, men jeg kender en metode der
sikkert er billigere og aldeles gennemprøvet. Brug smeltelim. Jeg har
arbejdet i flere elektronikfirmaer, der bruger det. Og det har den fordel,
at man faktisk kan få skidet af igen, bare ved brug af varm luft, eller
sågar en loddekolbe. Smeltelimen er desuden også meget gummiagtig. Man kan
købe dem i en hver trælasthandel, og alle mulige andre steder.

Mvh.

René Kirstein
stadigt

Re: akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.

Og smeltelim har den fordel, at den ikke når at tørre ind inden man får
brugt det hele! ;-)

- Lars

Re: akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.
Hej Lars

Men det brænder som bare f..... hvis man får det på fingrene. Silikone,
eddikesyrefri virker også fint. Den der acrylmasse kunne jeg godt
have mistænkt for at suge fugt, så den vil jeg ikke bruge.

Mvh Max

Re: akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.

Og så lærer man at holde pølserne væk fra det stads mens det stadig er
varmt! Har selv været der :-(

- Lars

Re: akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.
Ok. Smeltelimen har jeg jo liggende, men ikke lige tænkt på at det var
sagen. Takker!!

Måske jeg skulle overveje at rydde lidt op....måske der dukker noget
spændende op :-)

Henrik

Re: akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.
Hej Henrik

Vær opmærksom på at der findes mange typer smeltelim, både hvad angår
farve, hårhed og klæbeevne.

Lad for guds skyld være med det, at rydde op er at smide det ud man
mangler imorgen :)

Mvh Max

Re: akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.

Hvis du rydder op, så behøver du måske ikke at købe flere 'hyldevarer' ;-)

mvh Uffe Bærentsen

Re: akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.

Good point!!

:-)

Henrik

Re: akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.
Hej Lars

Men det er så fint at glatte det med fingrene og få det trykket omkring
komponenterne
på den måde, og det går også hvis man bare sørger for at fingren er våd, her
er svampen
fra loddekolben en glimrende hjælper.

Mvh Max

Re: akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.
Hej Lars,

Hmmm, alt det jeg har liggende er da "tørret ind" og helt stift ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Du er sgu nok også selv helt indtørret og stiv, undtagen hvor der
er behov for det :)

Mvh Max

Re: akrylfugemasse til stabilisering af komponenter.
Hej Max,

Det må du nok tage op med min kæreste :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja, det er meget sprødt ved -10 grader, og splintrer ved mekanisk
påvirkning. Muligvis anvendeligt til indendørs brug, hvis det ikke bliver
for varmt. Anbefaler silikonegummi af den rigtige slags, der ikke afgiver
syre