Akai spolebåndoptager

Jeg roder med en GX 630 D, den kan ikke holde hastigheden på hovedmotoren.

Jeg har fundet en servicemanual på nettet, men der må være flere udgaver af
denne maskine da print og diagram ikke er ens.

Mit spørgsmål er om der er en her som har et godt bud på hvor jeg skal søge
fejlen?

John P.

Re: Akai spolebåndoptager
Jeg har lige rep en Akai spolebåndoptager,kan ikke lige huske modellen.Den
havde den fejl at den kørte alt for hurtigt uanset hvilken hastighed der var
valgt. Jeg blev inspireret af et gammelt Sony diagram, og fandt ud af at den
broensretter der sidder i serie med motoren var kortsluttet, så det
reguleringskredsløb på DC siden af ensretteren var helt uden virkning.

Det er lidt svært at forklare bedre, og om det hjælper dig ved jeg ikke.

MVH Lars Arup

Re: Akai spolebåndoptager

Jeps, sådan en sad jeg med for et par mådner siden, præcis samme fejl.
Hvis vi skal sætte flere ord på, kan vi jo kalde det for en
amplituderegulering af en ACmotor med et DCkredsløb.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline