AGC-regulering med rør

Hej, er der nogen af jer der kan huske hvad det var for et rør der sad som
første mellemfrekvensforstærker i "gamle dage"? Det var det rør der på grund
af sin karakteristik blev brugt til AGC-reguleringen.

--
MVH Per, Herringe

Re: AGC-regulering med rør

En pentode formoder jeg. Sikkert en EF82 eller en 6BK8 ? Men det er
længe siden, så jeg kan tage fejl :-)

Bo //

Re: AGC-regulering med rør

Efter lidt tankevirksomhed, kan det også godt have været en dobbeltrør
med en triode/pentode, som ECF82 eller ECF86

Bo //

Re: AGC-regulering med rør

Måske tænker du på en remote cut-off pentode?

    Mvh
        Kimjand

Re: AGC-regulering med rør

"Per, Herringe"

Der blev brugt pentoder med eksponentiel karakteristik, f. eks. EF85.

Aage

Re: AGC-regulering med rør
I meddelelse: 469f36cc$0$171$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk

Tak, jeg tror det lige er det jeg leder efter.

--
MVH Per, Herringe

Site Timeline