Afsyre print

Hejsa NG

Jeg er næsten helt newbie i dette(det er ihvertfald mange år siden) hvad
bruger men til at afsyre print og hvor kan man købe det henne??

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen af
det)
Re: Afsyre print

Du kan bruge:
JernChlorid (FeCl3) = Billigt, nemt at anvende, sviner, kan anvendes kold
eller ved 50grader. Købes i Elektronik forretninger og ved Matas.

Finæts Krystal = Sviner ikke ret meget men skal varmes op til 50 grader for
at være effektiv. Købes i elektronik forretninger.

Saltsyre / Brintoverilte = Meget billigt, Hurtigt, sviner, bruges kun
udendørs, resultatet bliver normalt ikke særligt pænt. Købes i Matas.

PS. Saltsyre og Brintoverilte vil jeg ikke anbefale at bruge vedmindre du
har styr på blanding af kemikalier.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Det var rart så fungerer huskern da..:)

Jeg kunne ikke få den i min matas, ved ikke om der er andre steder de har
det....
--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen af
det)
Re: Afsyre print
Hej

Jeg bruger kun saltsyre, brintoverilte, men jeg putter også en del vand i
ellers funker det ikke for godt.
Jeg blander ca. 3 del vand og ca. en del saltsyre 30% som kan købes i div.
dagligvare forretninger, og så ca. en del 40% brintoverilte fra matas, det
virker 100 % hver gang og med fint resultat og blandingsforholdet er ikke
særlig kritisk ( på øjemål ), og så blander jeg kun lige så det dækker
printet.

Mvh Jens  OZ7AEV

for

Site Timeline