Afstandsstag til ETX Modul design

Hej,

Er der mon nogen her der ved hvor man kan købe sådan nogen små "afstandsstag" som man kan lodde i et print og efterfølgende skrue en M2.5 skrue ned i det? De anvendes bl.a ved ETX modul carrierboards, hvor man fikserer ETX modulet til carrierboardet ved at skrue det fast i disse. Højden skal være 3mm.

Det kan nærmest bedst beskrives som et alm "han-hun" stag, hvor det udvendige gevind blot er en glat (eller måske riflet) stang som presses ned i printet.

Links eller hint modtages med tak. Emhart Harrtung, Bossard, Farnell osv er forsøgt uden held.

Pft.

Henrik

Reply to
Henrik [7182]

Er det ikke bare pressemøtrikker ? Mener jeg vi kalder dem. En bøsning der bliver presset i printet, loddet udenom, og derefter er der gevind i. Højden på et par mm skal nok passe.

Reply to
Fidolinux.dk

Hej.

Er du sikker på at det er et decideret afstandstag ?. I den elektronik virksomhed, som jeg arbejder i, bruger vi en del pres møtrikker i printene. Dog mest 3mm.

Hvordan sådan nogen ser ud, kan du f.eks. se på:

(PDF katalog)

De kan fåes i mange størrelser, og af forskellige materialer.

C. Nielsen

"Henrik [7182]" skrev i en meddelelse news:4891c121$0$15897$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Nielsen

"Nielsen" skrev i en meddelelse news:g6shfi$2j56$ snipped-for-privacy@newsbin.cybercity.dk...

Hejsa,

Ja, jeg er sikker på at det er et "stag" som beskrevet i første post. Jeg har nemlig selv loddet en ud af et kasseret evaluationboard for at checke. Jeg troede nemlig også selv at det var en presmøtrik.

En presmøtrik ville reelt godt kunne anvendes, problemet er blot at "kroppen" skal være de 3mm og det er presmøtrikker ikke normalt. Ihvertfald ikke de M2.5 typer jeg har kunnet finde.

Og den anden "dims" må jo kunne købes et eller adet sted, skulle man tro...

Mvh Henrik

Reply to
Henrik [7182]

Ok. Jeg gravede lidt videre i mine egne styklister.

Se her:

Diatom kan da vist levere det du skal bruge. Adresse - telefon nr osv, står nederst på siden,

C.Nielsen

"Henrik [7182]" skrev i en meddelelse news:17e90$4891e843$55186560$ snipped-for-privacy@news.arrownet.dk...

Reply to
Nielsen

Mojn

Hvad med PEM's nye serie af "Surface Mount Fastners":

Det er Fritz Schur Teknik der forhandler disse.

Mvh Wind

"Henrik [7182]" skrev i en meddelelse news:4891c121$0$15897$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Wind