Afstandsbestemmelse

Hej,

Jeg er ved at lave en maskine, der skal stoppe hvis der kommer noget i
vejen for den. Jeg regner med at anvende ultralyd, men ikke helt
hvordan.

Resten af mit kredslF8%b anvender 5v DC og jeg skal bruge et high signal
nE5%r fx, der er et objekt indenfor 1 meter. Hvordan skal jeg gribe
dette an?

PE5% forhE5%nd tak

Re: Afstandsbestemmelse

Hej Christian -

Jeg har på et tidspunkt købt en "Afstands måle sensorer" hos
www.elektronik-lavpris.dk , søg på GP2Y0A02YK, til under 200kr.

Den bruger lys, og aflevere et output på 2,5 til 0,5 volt.
(se http://document.sharpsma.com/files/GP2Y0A02YK-DATA-SHEET.PDF )

- Det er jo så med lys (IR) ikke lyd...

(Jeg har kun brugt den til at lege med. Fik den til at spille sammen med
A/D konverteren i en PIC -> RS232 :-)

/holger

Site Timeline