Afstands alarm

Hej NG.

Min gamle far er ved at blive lidt... glemsom :-)
Han har et par gange sat sit digitalkamaera fra sig og glemt at få det med
når han gik. På offentlige steder vel at mærke. Begge gange har han været
heldig at en ærlig sjæl har afleveret det.
Jeg vil gerne give ham en dims man kan sætte fast på kameraet og en
halskæde. Når de to ting kommer for langt fra hinanden, skal de begynde at
hyle så han opdager han har glemt noget.
Findes sådan en dims eller skal man selv lave den?

mvh
Stefan

Re: Afstands alarm

Problemet er at han sansynligvis glemmer hvorfor dingsen piper; det vil bli
en forholdsvis ny innlæring, og dem glemmer han (sansynigvis) først.

En køfri brikke og en sender?

HM

Re: Afstands alarm
bli
LOL. Det havde jeg ikke lige tænkt på :-D

Re: Afstands alarm

Hvad med at sætte halskæden fast i kameraet, direkte ?

Bo //

Re: Afstands alarm
Hej Stefan,

Hvor langt er "for langt" ?

Elektor havde sådan et sæt, beregnet for kufferter/bagage (i et
sommernummer hvis jeg ikke husker fejl), for en længere årerække siden, de
kørte på ~40 MHz og havde antennen ætset i printet - rækkevidden var vist
kun ganske få meter.

--
Venlig hilsen,
Søren