Afmagnetiserng af tonehoved på spolebåndoptagere

Er her nogen med en god anvisning på et hjemmelavet afmagnetiseringsværktøj.

På forhånd tak for svarene.

Børge

Reply to
bl

Hej Børge

Nej, men send mig en postadresse, så skal jeg sende dig et proffesionelt afmagnetiseringsværktøj UB.

"bl" skrev i en meddelelse news:444755d7$0$101$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

afmagnetiseringsværktøj.

Inden jeg fik mig en "rigtig" defluxer, så brugte jeg en gammel trafo, som jeg havde pillet kernen ud af, og stukket en stor skruetrækker igennem :-)

Den må dog ikke køre for længe, da den hurtigt løber varm.

mvh Ebbe

Ebbe [7000]

Jeg brugte et søm med noget tråd omkring og så 12 volt veksel igennem, eller hvor meget det nu kunne trække.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.fihl.net