Afmagnetiserng af tonehoved på spolebåndoptagere

Er her nogen med en god anvisning på et hjemmelavet afmagnetiseringsværktøj.

På forhånd tak for svarene.

Børge

Re: Afmagnetiserng af tonehoved på spolebåndoptagere
Hej Børge

Nej, men send mig en postadresse, så skal jeg sende
dig et proffesionelt afmagnetiseringsværktøj UB.

Mvh Max

Re: Afmagnetiserng af tonehoved på spolebåndoptagere

afmagnetiseringsværktøj.

Inden jeg fik mig en "rigtig" defluxer, så brugte jeg en gammel trafo, som
jeg havde pillet kernen ud af, og stukket en stor skruetrækker igennem :-)

Den må dog ikke køre for længe, da den hurtigt løber varm.

mvh
Ebbe

Re: Afmagnetiserng af tonehoved på spolebåndoptagere
Jeg brugte et søm med noget tråd omkring og så 12 volt veksel igennem, eller
hvor meget det nu kunne trække.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.fihl.net