Afmagnetisering af billedrør - Page 2

Re: Afmagnetisering af billedrør
On Wed, 19 Apr 2006 21:42:06 +0200, Bo Bjerre

Start med at tæve ungen halvt ihjel med en vatpind.

Derefter låner du en afmagnetiseringsspole hos en lokal radio/TV
et-eller-andet om muligt, alternativt slagter du et gl. TV fra
genbrugsstationen, der sidder en glimragende spole snoet fast bag på
billedrøret. Tilslut den en variotrafo, skru op til du kan høre
gittermasken summe, og skru langsomt ned igen.

Om skærmen er varm,kold, tændt eller slukket er inderligt ligegyldigt.

Re: Afmagnetisering af billedrør

Fiks idé, her har vi andre stået og fægtet med afmagnetiseringsspoler så vi
lignede nogen der ikke kunne gøre for det.

Omend de kunder der har oplevet det i deres eget hjem, har være meget
imponerede.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Afmagnetisering af billedrør
On Wed, 19 Apr 2006 23:22:05 +0200, "Uffe Ravn"

Den har jeg tit brugt, også i selve apparatet hvis jeg ikke havde en
afmagnetiseringsspole.

Jah. Been there, done that. Men det er snart lææænge siden, og
billedrøret er da efterhånden dødt.R.I.P.

Og radiobranchen er reduceret til rene krejlere, BILKA er efterhånden
mere seriøse end resterne af den "etablerede" radiobranche. R.I.P.

Re: Afmagnetisering af billedrør

Rolig nu, ikke alle forsøger at snyde kunderne mest mulig.
Vi er nemlig nogle der er nød til at leve på kundernes gode omtale af os, en
markedsføringsform der faktisk stadig virker.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Afmagnetisering af billedrør
On Wed, 19 Apr 2006 23:57:37 +0200, "Uffe Ravn"

DET er korrekt. Men flertallet af radiobixe er stadig nogle
krejlere/svindlere. Og det er ikke noget jeg tror, det er noget jeg
ved.

Re: Afmagnetisering af billedrør
Hej Ole

Må give dig ret, jeg var i en Expert butik igår, det var en direkte nedtur,
vareudbudet var minimalt og betjeningen var totalt uvidene om hvad
de egentlig solgte, så jeg listede lige så stille af igen.

Mvh Max

Re: Afmagnetisering af billedrør

Hej alle, der bidrog til løsning af problemet. Jeg lånte en orange UFO
af Max, og nu er skærmen som NY. Ingen underlige farvepletter eller
andere problemer. Og jeg har kalibreret farver på den her til morgen, og
den er PERFEKT.