afmagnetisering

Nogen der ved hvor en demagnetizer til tonehoveder fåes

/Erik

Re: afmagnetisering

Jeg bli'r svar skyldig mht. hvor den kan findes. Men hvis du skal ud at søge
efter den, så hedder det en "defluxer".

Mvh Ebbe

Re: afmagnetisering

Du kan lave en selv af en 230V relæspole med noget jern i.

Re: afmagnetisering

Eller en af de billige loddepistoer. Lav en spole med 12-15 vininger 1mm
tråd rundt om noget jern, og spænd den i pistolen, istedet for loddespidsen.
Det brugte jeg af og til, fordi jeg alligevel har pistolen.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: afmagnetisering
Den med loddepistolen lyder ikke så tosset, afprøves!

Tak for svar
/Erik