"Aflodning" ved hjælp af ultralyd ?

Hejsan.

  I gamle dage da jeg lavede mit afgangsprojekt, så tog det firma jeg
var i, jævnligt en håndfuld aflodede smd komponenter og "rensede" dem
for rester af loddetin. Umiddelbart som jeg husker det var det i et
kar med en fint masket si og så brugte den ultralyd.

  Spørgsmålet er om jeg husker rigtigt eller om jeg er helt rundt på
gulvet ?

Mvh
  Klavs - en med mange smd komponenter :-).

Re: "Aflodning" ved hjælp af ultralyd ?

Du er rundt på gulvet..
Ultralydsrensere er fine til at fjerne flusmiddel med (de er normalt fyldt
med sprit eller isopropylalkohol)

Mvh
Morten

Site Timeline