Afkobling og stel?

Hej nørder ;-)
Jeg har erhvervet mig et ICEPower modul ASP125ASX2 men, der er lidt
problemer med impedancen, så jeg er i gang på at designe en buffer til at
sidde før indgangen. Udganspunktett er hentet fra denne application note for
OPA604 www.ti.com/lit/ds/symlink/opa604.pdf (nederst side 11)  (kun  fordi
jeg havde dem på lager). Spørgsmålet er så - hvordan beregner man
afkoblingskondensator værdierne, jeg smider 100nF keramisk ved forsyningen
på ICérne men, kan det hjælpe med en lyt også, - og ifald hvilken værdi.
Tillæg?
Jeg har tænkt mig at bruge den indbyggede +-24 V Uregulerede forsyning fra
modulet reguleret ned til +- 20V. Problemet er så a,t der er stel i signalet
til boardet og samme stel fra forsyningen (hænger sammen på modulet) så det
må vel ikke hænge sammmen på min buffer så! (stelsløjfer).
Så det er vel iorden at afbryde stel mellem forsyning og signal ik' ;-)

Håber på et par seriøse svar ;-)

PS: Er der noget ved priontlayoutet jag skal være opmærksom på? (Nybegynder
i  Eagle PCB 5.6.0)

--
/Torben

Re: Afkobling og stel?
uha så skal jeg lige kigge i et par ringbind, det var noget med et rc
led hvor modstanden var lille og så beregnet ud fra lavseste frekvens,
men skal lige lede inden jeg kloger mig. mvh erik

Re: Afkobling og stel?
Den 01-08-2012 23:09, Erik skrev:
uha så skal jeg lige kigge i et par ringbind, det var noget med et rc
kloger mig så alligevel: 100 ohm i forsynings tilledniger afkoblet med
en lyt beregnet ud fra nedeste afskæringsfrekvensk er lige hvad jeg
husker. der er sikker nogen der husker bedre

mvh Erik

Re: Afkobling og stel?
ka det passe at man valgte afskæring frekvensen for RC leddet en faktor
10 lavere?

mvh Erik

Re: Afkobling og stel?

OK! Lige den dér med modstande i serie med forsyningen har jeg godt nok
aldrig set.  Men RC er det ikke C=R/2xPIxF?
Faktor 10 lavere - end hvad? Højeste F på OP amp'en eller ?
  Hvis man nu bruger den "indre" modstand fra forsyningen i beregningen, -
hvor lander man så? Der bruges LM317-337 i reguleringen med ca. 240R til
sense. Og hvilken "nederste" afskæringsfrekvens skal man så bruge ud fra de
nævnte OP Amps. Så høj som muligt slf. ;-) da det gerne skulle lyde
ordentligt ;-)
Undskyld hvis spørgsmålene er lidt dumme men, jeg vil gerne forstå det
rigtigt.

Tvivlen kommer lidt af at havde set forskellige konstuktioner på nettet hvor
der stort set altid er en 100nF + en lyt på mellem 2u2 - 10uF monteret ved
forsyningerne, men ingen modstande.
--
/Torben

Re: Afkobling og stel?

  Ja og mit problem er jeg arbejder med noget fra 70 Mhz og op ggg, men
hvis du har en laveste frekvens ind på 20 Hz så skal rc leddet nok
beregnes ud fra det

Re: Afkobling og stel?
Den 01-08-2012 23:46, Torben skrev:
du tæsker mig sku til at kigge i ringbindende, ka huske vi designedene
en mikrofronforstærker hvor vi brugte den afkobling, 100 ohm i
tilledniger, og 10-47 uf

Re: Afkobling og stel?

xC= xR ved skæringsfrekevens som er skal være under der du putter
igennem din forstærker, så dæmper du støj fra power med 3 db ved valgt
frkevens fex 10 hz , 3 db pr oktav. håber ski snart der kommer en kloge
åage der kan huske.

mvh Erik

Re: Afkobling og stel?

OK! Venter lige og ser om der kommer nogle andre indspark. Foreløbig tak for
indsatsen.

--
/Torben

Site Timeline