Afgangsprojekt

Er her nogle, der har nogle fede og gode ideer til et afgangsprojekt, på
elektronik teknolog uddannelsen??

Re: Afgangsprojekt

Kunne programering i HTML, og MicroChip PIC asambler/C/ whatever have
interesse ?

Hvor meget tid har du til projektet ?

/Hans

Re: Afgangsprojekt
Hej Hans

Det kunne det godt. Jeg har 1/4 år til det.

Re: Afgangsprojekt

Du kunne tage ud til forskellige firmaer og hører om de mangler noget der
kunne passe med et project...

Dels har du changen for måske at få job der bagefter og du kommer til at
lave noget der kunne bruges bagefter :)

Ellers har jeg lige gået og tummelet med iden om en måler til støddæmper i
en bil... "primer 2" kunne fint bruges til det...
eller en arm baseret mp3 software dekoder... eller en tovejs fjernbetjening
til at styre musik fra medicenter med et displau i remote.. måske kan
udvides til at styre hele mediacenter...
 Mp3 afspilleren kunne også afspille streams fra LAN...

Tjae, det var bare nogle af de ideer jeg går og har til noget jeg godt gad
lave ;)

Kasper

Re: Afgangsprojekt

Sådan til alm. orientering, hvor i landet er du henne ?

/Hans

Re: Afgangsprojekt
Århus

Re: Afgangsprojekt
Byg en open-source server styring til en RepRap (www.reprap.org) - Jeg
har en maskine du kan låne til projektet :)

--Michael

Re: Afgangsprojekt

Hej,

Hvordan har du fået fingre i sådan en, og hvad koster skidtet, og hvad
bruger den som materiale??

lyder spændene

Kasper

Re: Afgangsprojekt
Joh, men - jeg byggede en af træ - en helt anden konstruktion, som jeg
lavede kompatibel med en rigtig reprap, og så er jeg igang med at printe
en RepRap 2.0 Mendel ud.

Den koster ca. 4000 til 4500 at bygge.

Jeg bruger primært ABS plast som materiale. Det smelter ved omkring
180-220 grader, og så presser man det ud gennem et lille hul.

Jeg er ved at lægge om til PLA, som er et biologist nedbrydeligt
materiale som er lavet af mejs. Det smelter ved omkring 150 grader.

Du kan se min smask-sammen maskine på http://gallery.kulitorum.com og
nogle gange (mest om aftenen) kan du se den printe live på
http://gizwiz.kicks-ass.net/webcam

--Michael

Re: Afgangsprojekt

Hvor for du plast materiale fra?, og hvad koster det?

Måske engang vi kan finde ud af du kan printe et sæt til mig ;)

Det kunne være fedt :)

Kasper

Re: Afgangsprojekt
Af og til er der een reprapper der betaler en lokal for at extrudere 100
Kg af et eller andet materiale, som han så sælger i 5Kg portioner.
F.eks. Kan man for tiden købe plast hos www.reprapsource.com (.de) eller
makerbot.com.

RepRapsource.com tager Eur 94 for 5Kg - Jeg tror at jeg ialt hat brugt
1Kg på de 3+4 uger jeg har printet.

--M

Re: Afgangsprojekt

Som tidligere vejleder og censor for de afgangsprojekter lige et par
fif.

Lav noget som ikke er standardprojekt nr 21 i #117 udgave. Der er
lavet stregkodelE6%sere og epromemulatorer nok!
Hold dig fra projekter som grundlE6%ggende bare er at implementere en
application note i en eller anden opgave.
Hold dig helt fra skitser og projekter fra diverse elektronikblade
(ingen nE6%vnt, ingen glemt) I afgangsprojektet skal du kunne
dokumentere at det virker. Nogen elektronikbladsprojekter virker,
selvom ingen rigtig kan forklare hvordan, eller de overskrider nogle
parametre, som mE5%ske ikke fE5%r noget til at ryge, bortset fra censor.
Rene softwareprojekter har ofte lidt svE6%rt ved at hitte.

Projekter hvor du vover dig ud i at prF8%ve noget helt nyt har det med
at vE6%kke interesse hos censor, og den slags gE5%pE5%mod plejer at blive
honoreret (hvis man altsE5% ved hvad man laver)

De projekter jeg har vE6%ret med i og som virkelig hittede var noget
hvor den studerende havde vist at han/hun beherskede bE5%de hardware og
software, men ogsE5% f.eks stF8%jfF8%lsomhed, miljF8%indvirkning pE5% kreds=
lF8%bet
(temperatur, fugt).
Blandt det bedste jeg har set til en projektcensur var noget
havmE5%leudstyr, beregnet til at skulle sidde i en bF8%je. Det var
optimeret til et lavt strF8%mforbrug (batteri/solcelle) men E5%gsE5% hE5%rd=
fysisk miljF8%. Dette belv understreget ved at den studerende under
censuren tog sin hardware og oversprF8%jtede det med saltvand (vi fik
lov at smage!). Det fortsatte med at fungere fordi de interne
impedanser var valgt med omhu. Der var lagt meget arbejde i det
projekt, men det kom han heler ikke til at fortryde.
En anden havde lavet et overfladevoltmeter, til at teste det skulle
der bruges 50kV DC, hE6%ngene i hF8%nsetrE5%d mellem lamperne i loftet.
HF8%jspE6%ndingen hvE6%sede, men det lille mE5%lekredslF8%b fungerede fint.=
 Det
gav ogsE5% bonus.

Hilsen Kim

Re: Afgangsprojekt
1000 tak for alle de gode svar, de kan alle bruges, og kom meget gerne
med mere :o)

Site Timeline