Afbrænd harddisk

Jeg har i dag brændt en 160GB DiamondMax 9 plus af, en af ICerne er bulet ud
og der er sortsvedet omkring den.

Er der nogen der har et kvalificeret bud på hvad grunden kan være, disken
sad nederst i et 5 1/4" drevplads, så der har været fri luft under printet.

Maxtor er virkelig kommet langt i deres optimering af levetiden, den er købt
041103, og der var to års garanti.

Hilsen Aksel

Re: Afbrænd harddisk

Åh lort
Maxtor er altså gået noget ned i kvalitet de sidste 5 år....

Jo, der har været fri luft, men har luften stået stille ?
Og, varme stiger opad :-(
Du har ikek problemer emd din strømforsyning, så den giver overspænding
?

Seagate kan anbefales herfra....

Re: Afbrænd harddisk

Kender det alt for godt :(

Jeg har flere gange oplevet at et løst strømstik er synderen. Altså hvis den
i et kort øjeblik mister enten 12v eller 5 volt, så futter Maxtor diske af.
Har ikke oplevet noget tilsvarende med andre mærker.

PS: Hvis du har vigtige data på disken du skal redde, så kan du få fat i en
disk magen til og smide printpladen over på den gamle.

/Gert

Re: Afbrænd harddisk
Det skal du slet ikke spekulere over :-) Maxtor "harddiske" er lavet
til at skulle brænde af efter højst et års tid.

Jeg har selv haft to indbyggede der begge er brændt af ligesom din.

Herefter købte jeg 2 externe 250GB Lacie diske. Til min forfærdelse
fandt jeg så ud af at der var Maxtor diske i dem også! Og der gik da
også kun et års tid inden de brændte af (er dog ikke eksploderet, de
virker bare ikke).

MAXTOR IDE DISKE ER TOTALT UANVENDELIGE!!!

KØB SEAGATE!!!!

On Tue, 8 Nov 2005 12:09:28 +0100, "Aksel"

Re: Afbrænd harddisk

Det samme kan jeg så sige om Seagate, jeg tror du har et varmeproblem ;-)

Jeg tror du har et varmeproblem! - Mine to Seagate diske _virkede_ ikke som
om de var for varme, men da de begge to døde på samme måde i et dårligt
ventileret kabinet, begge efter 9-12 mdr er jeg nu overbevist om at det var
varmen der har slået dem ihjel... Jeg har nu købt en Maxtor, den bliver
brandvarm uden køling, så jeg har for en sikkerhedsskyld sat en god 80mm
blæser til at hive frisk luft lige direkte ind på disken, nu er den nede på
30-35 grader! Nu støjer min computer så væsentligt mere, men det må jeg leve
med, for jeg gider ikke endnu en død harddisk...

SEAGATE IDE DISKE ER TOTALT UANVENDELIGE!!!

KØB BÅNDSTATIONER...

Brian

Re: Afbrænd harddisk

Jeg har haft 3 Maxtor diske der er gået til de evige jagtmarker.
Men har siden den sidste døde kørt med en western digital, hvilket indtil
videre har været positivt.
(7-9-13)  ;-)

Re: Afbrænd harddisk
Angående varmeproblemer så har jeg monteret så mange blæsere som der
overhovedet er plads til og det er desuden i to forskellige PCer de de
interne Maxtor diske er brændt af i :-) Derfor skulle der heller ikke
være tale om strømforsyningsproblemer.
I den ene af de to maskiner sidder der desuden 2*120GB Seagate diske
(spejlet) og de kører uden problemer selv om de lige har haft 2 års
fødselsdag :-)

Angående båndstationer:
Det har jeg da for længst gjort :-) Jeg har af samme grund heller ikke
mistet data på nogen af mine talrige Maxtor nedbrud, men derfor er det
jo alligel "irriterende" når PCen pludselig begynder at lugte brændt
;-)

Men alt ialt må man jo gøre sig sine egne erfaringer. Min er bare:
Ikke mere Maxtor de næste ca. 5 år. Jeg køber kun Seagate.

Karsten

On Tue, 8 Nov 2005 22:18:32 +0100, "Brian Lund"

Re: Afbrænd harddisk
På trods af hvornår den er købt, så tjek lige på Maxtors hjemmeside om der
evt. er garanti på disken fra deres side:
https://www4.maxtor.com/en/support/service/rma/create/01_serial_number.cfm?dt

Re: Afbrænd harddisk

Jeg har kontrolleret, men tak alligevel.

Hilsen Aksel

Site Timeline