AF sinusgenerator byggesæt / erfaringer med BR402

Hej NG

Jeg er på jagt efter et godt byggesæt af en Sinus Tonegenerator med frekvens
område fra 20Hz - 20kHz

Indstillingen af frekvensen må gerne bestå af en område vælger og en 0-10
skala (20-200 Hz + 200-2kHz + 2kHz-20kHz)  Lidt ligesom jeg tror Brinck's
BR402 er.

Er der nogen der har et godt link, eller erfaringer med Br 402, prislejet er
op til 200,-

Evt. diagram / pcb layout kan også glæde.

Mvh

Steffen
6400

Re: AF sinusgenerator byggesæt / erfaringer med BR402
med
og en
jeg tror

Her er en lille primitiv en jeg selv har opfundet. Med en
omskifter og et par ekstra kondensatorsæt kan den dække 20-20KHz.
Den koster ikke mange ører i komponenter, da der ikke indgår
nogen dyr NTC. Med de 680pF i diagrammet går den fra ca. 5 til
50KHz. Hvis den 'wobbler' for meget kan man sætte et RC-led over
den midterste 47uF.
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/temp/rcosc.bmp
Jaja, grin bare af diagrammet, er håndtegnet i Paint, haha!  :-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: AF sinusgenerator byggesæt / erfaringer med BR402
Hø hø, det er sq et total iorden diagram!

Søren Nedergaard

Site Timeline