Ætsning af fortinnet print ?

Hej.

Vi er ved at flytte virksomheden. Under oprydning dukkede der adskillige
kvadratmeter af fortinnet glasfiberprint op.

Jeg fik af vide, at jeg måtte få det, ellers blev det kasseret.

Nu kommmer 100-kroners spørgsmålet:

Kan jeg ætse fortinnet kobberprint med finætsekrystal ? og tager badet
skade af det ?

// Per.

Re: Ætsning af fortinnet print ?
Hej Per

Hvis nu at jeg fortæller dig at fortinning bruges som ætsemaske
i proffesionelt brug, hvad tror du så ?   :)

Max

Re: Ætsning af fortinnet print ?

Godt så.

Jeg finder en aftager på brugtgrej.dk :-)

Bare noget lort at sende, det er godt nok store stykker.

// Per.

Re: Ætsning af fortinnet print ?
Hej Per

Ja, eller find noget andet at ætse med :)

Max

Re: Ætsning af fortinnet print ?

Ja, jeg formoder at brintoverilte+saltsyre blandingen æder alt... Jeg
gider bare ikke at fjumre rundt med det i badeværelset.

Iørigt, jeg troede faktisk at "industrien" brugte Jernchlorid, men jeg
tager måske fejl ?

// Per.

Re: Ætsning af fortinnet print ?

"brugte" er netop det rigtige ord. Men det var dengang...

Bo //

Re: Ætsning af fortinnet print ?

Fræser? :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Ætsning af fortinnet print ?
Den 24.06.2010 16:25, skreiv Per Jensen:

Tenk på alle dem som har en liten CNC og freser ut printene sine.Det må
være et utmerket materiale.

Re: Ætsning af fortinnet print ?

Hvis de ikke kan bruges til andet
så er der mange af os der bygger efter den såkaldte manhatten style
der savler over sådan print stykker så mon ikke du kunne
tjæne en 25øre eller to ved at sælge dem på "Brugtgrej.dk"
m.v.h OZ1LQB / Claus

Re: Ætsning af fortinnet print ?
Hej OZ1LQB

De er da så nemme at lave selv så det ikke bør være et
problem at undvære dem.

Max

Re: Ætsning af fortinnet print ?

Hej Max..
jo man kan da godt fortinne selv men det bliver aldrig
så pænt som en rullefortinnig..
mvh OZ1LQB / Claus

Re: Ætsning af fortinnet print ?
Hej OZ1LQB

Nu betyder udseenet jo ikke noget for effektiviteten,
men man kan jo også gøre som i industrien og
lægge tinnet på kemisk.

Max

Re: Ætsning af fortinnet print ?

Hej Igen Max..
Nej det har du jo ret i.
Men må tilstå at hvis det dukker op på brugtgrej
i passende "små" stykker i portioner af et par killo kunne jeg
da godt finde på at købe noget af det da det er lækkert
at lodde på når man bruger det som bund for sin opgave..
m.v.h OZ1LQB / Claus

Re: Ætsning af fortinnet print ?
Hej Claus

Det tror jeg gerne, men almindelig kobberbelagt print
der er gjort ordentlig rent og forsynet med noget loddelak,
f.eks. SK10, er nu også til at have med at gøre.

Max

Re: Ætsning af fortinnet print ?

Per.

Hvor i landet?
Hvad koster det?
Det kunne jo være du ikke behøver at sende det :-)
--
MVH.
Finni

Re: Ætsning af fortinnet print ?

Hej Finni.

Printene befinder sig i Hareskoven, Sjælland.

Jeg har målt dem op, og dette er hvad jeg har:

1 Stk 12x50,5 Cm.
1 Stk 42,5x47,5 Cm.
2 Stk 92x122

Hvad vil du gi´ ?

// Per.

Re: Ætsning af fortinnet print ?
Iøvrigt, printene er dobbeltsidet hvis ikke jeg fik nævnt dette.

De er af mærket PERSTORP.

Grade: GE 313/052 E
Thickness: 1,60
LOT NO 292130

// Per.

Re: Ætsning af fortinnet print ?

Hej Per.

Jeg bor selv i midtjylland.
Der kunne blive tale om at vi var nogle der købte pladerne
i fællesskab.
Under alle omstændigheder kommer der så porto oveni.
Fremfor at vi herovre skal blive enige om fælles bud er det nok
nemmere hvis du fortæller hvad de koster.
--
MVH.
Finni

Re: Ætsning af fortinnet print ?

Jeg er ikke selv interesseret i pladerne, men hvis nogle af midtjyderne
køber, kan jeg tage dem med hjem i næste weekend.

Bo //

Re: Ætsning af fortinnet print ?

Det var et venligt tilbud Bo tak for det..
Så må vi høre hvad de koster :-)
--
MVH.
Finni