Ætsekar

Jeg har planer om at lave mig et ætsekar til print
Har tænkt mig at lave det af 5m/m pvc plade.
Nu har jeg læst at man ikke skal lime det sammen med Araldit,
da det med tiden siges at blive opløst.
Der findes en speciallim til dette.
Men den kræver at emnerne passer meget
præcist sammen og så er den dyr/beværlig at skaffe.
Men hvad med at bruge silikonefugemasse. Ligesom til akvarier.
Er der nogen der har nogle erfaringer med dette?

--
MVH
Finni

Re: Ætsekar
Hej Finni

Mon ikke tagrendelim kan klare det. Silikone tror jeg ikke
er løsningen. Er limen for tynd, så oplys noget af plasten
i den så den bliver tyk og fylder noget. Den rigtige limtype
svejser plasten sammen og man opnår dermed maximal
styrke i samlingerne.

Re: Ætsekar

Jeg bruger stadig en 2½ / 5 liters eddikedunk, hvor den ene side er fjernet.

Det funker bare på alle måder.

Claus

Re: Ætsekar
Åh ja Claus.

Jeg havde forestillet mig noget med et varmelegeme og luftpumpe.
Og forresten var det ikke PVC jeg ville bruge, men derimod acrylplade.

Re: Ætsekar
Hej Finni

Det ændre ikke noget med hensyn til limningen, du kan stadigvæk opløse
noget af materialet og bruge det som lim.

Re: Ætsekar

Et rigtigt ætsekar er nu ikke at foragte. Jeg bruger selv en opvaskebalje
fra den lokale isenkræmmer, men har da en pumpe liggende til en dag jeg skal
igang med samme projekt som Finni.

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: Ætsekar

Det der med pumpen, - så går det hurtigt.

Erling

Re: Ætsekar

Jeg købte et "rigtigt" kar, med luftpumpe og akvarievarmelegme. Ca 500
gav jeg for mage år siden. Og jeg syns ikke det var dyrt.

Bo //

Re: Ætsekar

Det kan næppe finde det til i dag. De er uhørt dyre i dag!

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: Ætsekar
Hej Peter

På den anden side må der stå masser rundt omkring der
aldrig bliver brugt.

Re: Ætsekar

Tjaa, interessen for den slags var jo stor "i gamle dage" så du har nok ret.
Jeg er gerne køber til en hvis du kan støve dem op :-)

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: Ætsekar
Hej Peter

Ja, sidst jeg så et var det i en affaldscontainer ved en ungdomsskole
hvor man var igang med en oprydning.

Mit eget ætsekar er en 2 Kg bøtte hvor der har været Kærgård i, og
så bruger jeg vand, brintoverilte og saltsyre, det klare både varmen
og luftboblerne og printet er klar på 20 sek.

Re: Ætsekar
On Sat, 11 Nov 2006 18:12:56 +0100, "Max"

Det gør der ganske givet. Jeg ved der gemmer sig en, et eller andet
sted i min kælder. Nu til dags får man jo bare lavet sine print ude i
byen. Jeg gør i hvert fald.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: Ætsekar

Hvis det er en du har lyst til at finde frem og sælge, så er jeg
interesseret.

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: Ætsekar

Men men men det er i sverige.
Ps købte en mens jeg var i sverige og den virker ganske ok...
   mvh

Re: Ætsekar
Jow - det kan man sagtens, jeg har lige købt et i en
elektronikbutik i københavn (den andre over broen ved
Brinck elektronik...husker ikke navnet)

Kostede 598,- (fra Welleman) inkl. 100 W Varmerør
og en Akvariepumpe, og en tank af PVC - inkl praktiske
fødder, plastklæmmer etc.

Det skal dog siges at dem af jer der nu løber afsted
for at købe en sådan fætter...bør tjekke dem i
butikken - for de går istykker i fragten, jeg
skulle bytte min da der var både lækage i tanken
og et smadret varmeelement.

Servicen var der dog intet i vejen med, den blev byttet
med et smil. Men hvis man rejser langvejsfra som mig
så kan det være lidt irriterende at fragte det frem
og tilbage - så tjek først!

Re: Ætsekar
Tak for jeres råd.

--