Ætsekar

Jeg har planer om at lave mig et ætsekar til print Har tænkt mig at lave det af 5m/m pvc plade. Nu har jeg læst at man ikke skal lime det sammen med Araldit, da det med tiden siges at blive opløst. Der findes en speciallim til dette. Men den kræver at emnerne passer meget præcist sammen og så er den dyr/beværlig at skaffe. Men hvad med at bruge silikonefugemasse. Ligesom til akvarier. Er der nogen der har nogle erfaringer med dette?

--
MVH
Finni

Hej Finni

Mon ikke tagrendelim kan klare det. Silikone tror jeg ikke er løsningen. Er limen for tynd, så oplys noget af plasten i den så den bliver tyk og fylder noget. Den rigtige limtype svejser plasten sammen og man opnår dermed maximal styrke i samlingerne.

"Max" skrev i en meddelelse news:4555d840$0$15891$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Jeg bruger stadig en 2½ / 5 liters eddikedunk, hvor den ene side er fjernet.

Det funker bare på alle måder.

Claus

Reply to
Claus Skovbo
Åh ja Claus.

Jeg havde forestillet mig noget med et varmelegeme og luftpumpe. Og forresten var det ikke PVC jeg ville bruge, men derimod acrylplade.

"Claus Skovbo" skrev i en meddelelse news:4555de61$0$49197$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
Finni Syndergaard

Et rigtigt ætsekar er nu ikke at foragte. Jeg bruger selv en opvaskebalje fra den lokale isenkræmmer, men har da en pumpe liggende til en dag jeg skal igang med samme projekt som Finni.

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Jeg købte et "rigtigt" kar, med luftpumpe og akvarievarmelegme. Ca 500 gav jeg for mage år siden. Og jeg syns ikke det var dyrt.

Det kan næppe finde det til i dag. De er uhørt dyre i dag!

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Hej Finni

Det ændre ikke noget med hensyn til limningen, du kan stadigvæk opløse noget af materialet og bruge det som lim.

Hej Peter

På den anden side må der stå masser rundt omkring der aldrig bliver brugt.

Tjaa, interessen for den slags var jo stor "i gamle dage" så du har nok ret. Jeg er gerne køber til en hvis du kan støve dem op :-)

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Hej Peter

Ja, sidst jeg så et var det i en affaldscontainer ved en ungdomsskole hvor man var igang med en oprydning.

Mit eget ætsekar er en 2 Kg bøtte hvor der har været Kærgård i, og så bruger jeg vand, brintoverilte og saltsyre, det klare både varmen og luftboblerne og printet er klar på 20 sek.

Det gør der ganske givet. Jeg ved der gemmer sig en, et eller andet sted i min kælder. Nu til dags får man jo bare lavet sine print ude i byen. Jeg gør i hvert fald.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Hvis det er en du har lyst til at finde frem og sælge, så er jeg interesseret.

--
Peter Andersen
www.mespilus.dk

Tak for jeres råd.

-- MVH Finni

"Finni Syndergaard" skrev i en meddelelse news:4555d592$0$20343$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Reply to
Finni Syndergaard

Men men men det er i sverige. Ps købte en mens jeg var i sverige og den virker ganske ok... mvh

Reply to
The Hansens

Jow - det kan man sagtens, jeg har lige købt et i en elektronikbutik i københavn (den andre over broen ved Brinck elektronik...husker ikke navnet)

Kostede 598,- (fra Welleman) inkl. 100 W Varmerør og en Akvariepumpe, og en tank af PVC - inkl praktiske fødder, plastklæmmer etc.

Det skal dog siges at dem af jer der nu løber afsted for at købe en sådan fætter...bør tjekke dem i butikken - for de går istykker i fragten, jeg skulle bytte min da der var både lækage i tanken og et smadret varmeelement.

Servicen var der dog intet i vejen med, den blev byttet med et smil. Men hvis man rejser langvejsfra som mig så kan det være lidt irriterende at fragte det frem og tilbage - så tjek først!

Reply to
Maxwell McHamster

Det der med pumpen, - så går det hurtigt.

Erling

Reply to
Erling Nansen