ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Hej NG.
Min svigerfars Beomaster 6000 viser hele 74,8 når hán har den på
radiokanalerne. Den virker ellers godt nok. Han kan godt ændre freksensen og
skifte radiostationerne. Dog bliver displayet stående på 74.8
Jeg håbede på der var noget skalatræk der var hoppet af. Det er der ikke.
Det ser ud til arbejde elektronisk.
Reparationstips modtages med kyshånd....
Hilsen Michael

---
Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Prescalerkreds død.
U264 eller U265, ka ette huske det.
--
[* -dk.admin]
=-50 From {\bJesper G. Poulsen\b} #En støjsender, et brokhoved.

Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Tak for tippet. Ka' du huske om det er en speciel kreds som kun kan fåes til
en mindre formue hos B&O eller om det "bare" er en eller anden
standardkreds?
mvh Michael

---
Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden
Hejsa

Det er en standardkreds.

/Hauge

Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Og du besvarer reparationsspørgsmål i dk.teknik.elektronik ?

--
[* -dk.admin]
=-50 From {\bJesper G. Poulsen\b} #En støjsender, et brokhoved.

Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden
Hejsa

Næeh, jeg svarer på om det er en stadndard-kreds eller ej. Hvilket af det
forstår du ikke?

/Hauge

Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Hæhæ.
--
[* -dk.admin]
=-50 From {\bJesper G. Poulsen\b} #En støjsender, et brokhoved.

Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Standard. Erstattes af U664/665 -pin7
--
[* -dk.admin]
=-50 From {\bJesper G. Poulsen\b} #En støjsender, et brokhoved.

Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden
Hej Ole og Hauge!

Hedder kredsen U664 eller U665? Jeg troede det var placeringen på printet!
doh! :-)
Jeg har lige kigget næsten alt efter en printkomponentplacering U664.

Er det en af de runde i metalhus? med benene i rundkreds?
med venlig hilsen ....
Michael

---
Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Kan du/i huske om den er på det print med displayet eller under det print
med frekvensindstillingen?
mvh Michael

---
Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

8 ben. Sidder i nærheden af hvor en grå skærmledning lander.
--
[* -dk.admin]
=-50 From {\bJesper G. Poulsen\b} #En støjsender, et brokhoved.

Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden
Hej Ole

Kan du levere U664B ?

Mvh Max

Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Hm, jeg har ikke fundet den endnu. kan du huske om den sidder i en af
printpladerne i "låget" eller i den store forstærkerklods?
mvh Michael

---
Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Den hedder U8 der står svjh "IC8" på printet. Den sidder på cpu printet.

mvh. Casper

Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Jeg fandt den. Det er en U264B..... 8 bens DIL
Er det den samme som U664B? Er de kompatible? Kan en U664B erstatte den?
Hos min leverandør er der "kun" U664B" i hans bestillingsliste.
med venlig hilsen....Michael

---
Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Ja og nej.
Der er et eller andet med et ben der skal lægge high eller low , kan
ikke lige huske det.

Jeg har U264
Mail.
--
[* -dk.admin]
=-50 From {\bJesper G. Poulsen\b} #En støjsender, et brokhoved.

Re: ældre Beomaster 6000 som viser 74,8 Mhz hele tiden

Hej Ole!
Takket din hjælp fik jeg Beomasterens display til at makke ret igen. Nu er
det kun lige det med Volumen der driller lidt. Den vil ikke skrue højere op
en ca. "40". Men det ser ud til kunne klares med en ny o-ring.
Hilsen MIC

---