æøå

hej
Jeg har alsE5% opgivet at lE6%se de mails med manglende  E5%E6F8% osv..
er der nogen der har en forklaring til at sE5% mange mails mangler de
danske bogstaver for sE5% ku det vE6%re rart om at folk kunne
E6%ndre sE5% de skriver med alle danske bogstaver..
mange tak for en lF8%sning.
alex

Re: æøå
Hej Alex

Løsningen er nok opsætningen af din newsreader,
så find en gruppe der omhandler den og spørg der.

Re: æøå

Når du skriver "mange mails mangler ...", burde det vel få en klokke til
at ringe hos dig :-)

Du anvender tegnsæt ISO-8859-1. Det er også ok, men man er gået bort fra
dette i mange applikationer.
I stedet anvendes UTF-8, så vil du gøre livet nemt for dig selv, skifter
du til UTF-8 tegnsæt.

--
Karl Erik.

Re: æøå

Hvilket er foretrukne tegnsæt på den danske del af usenet.

Ergo er de gået forkert i byen

Og dermed være med til at gøre det forkerte?

Uanset hvad, eå er det nok en smule svært med google groups.....

Re: æøå

Nogle, der ved hvad man ellers kan gF8%re - bruger google groups, og
synes det er vildt irriterende med de manglende bogstaver. (Det plejer
den da ikke at gF8%re!)
Mvh. Akaup

Re: æøå

Google Groups er lidt aparte ved at bruge Quoted-Printable som nogle
newsreadere ikke forstår. Til gengæld forstår Google Groups ikke alle
newsreaders og opsætninger. Det mest effektive er at anvende en
newsreader som kan sættes hensigtsmæssigt op, spørg i
news:dk.edb.internet.software.mail+news som jeg har sat FUT til.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

 (Det plejer

NE6%hh det  var lige det at jeg ogsE5% syntes det begyndte og blive meget
lige pludselig.
og det kunne ikke rigtig vE6%re min maskine nE5%r det sE5%dan eksploderede.=
.
og nE5%r nogle mails var uden E6%F8E5% ,men i quote var de mE6%rkelig nok =
med
F8%E6E5% .. sE5% troede jeg ikke det var mig der sad pE5% E5%rsagen.. nE5%
rmen det
gF8%r jeg alsE5% ogsE5%..sE5% blev jeg sE5% klog..takker for tanker og vide=
n..
alex

Re: æøå

Det er ikke usædvanligt, når Google Groups er rodet ind i noget ;-)

Prøv i en internet-gruppe f.x. den tråd, der starter med dette indlæg:

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Re: æøå

Skriv dog til dem, du udveksler mails med, og oplys problemet...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Nu er det ikke kun et personligt problem, men ogsE5% et generalt
problem.
Og det vil vE6%re dejligt for en masse lE6%sere, hvis denne trE5%d endte me=
en lF8%sning pE5% problemet, som sE5%vel kyndige som begyndere kan bruge.

Hilsen Torben

Re: æøå

ja jeg har ikke udtrykt mig precist..
det er kun nE5%r jeg ser i denne gruppe(,som er den eneste gruppe jeg
kigger i hos google ) at jeg sE5% problemet.. det skete sjE6%ldent ,men
for noget tid siden blev det hveranden ca.
og sE5% mE5% det vE6%re nok for mig.men det har alsE5% noget med google at
gF8%re ,for det er den som ikke returnere korrekt...eller at der ikke
sendes info om tastatur til gooogle..eller at den ikke ved at det er
dansk nE5%r der ikke er noget med om tastatur ..osv.. og sE5% kan man sku
godt blive hedning ..

alex

Re: æøå
On Wed, 27 Jan 2010 03:06:21 -0800 (PST), Alex

Du startede med at skrive MAILS,  derfor mit indlæg...
Mail har jo intet at gøre med news-indlæg..