ADSL kabellængde - Page 2

Re: ADSL kabellængde

ME5%ske news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl kan hjE6%lpe dig.

ROFL, det var en god historie. Signalet fra splitter til modem (der
mE5%ske er indbygget i router) er prE6%cist samme signal som det der gE5%r
ude i jorden, blot med "bassen" (telefoni) skE5%ret vE6%k. AltsE5% kan du
lave det med et almindeligt twisted pair telefonkabel

Ja, gennem de sidste 4 E5%r har splitteren (en E6%ldre sag der er flytte
med fra vores tidligere lejlighed) vE6%ret placeret pE5% loftet, med
fordeling af telefoni efter filteret til 6 stik i huset ("kun" 3
telefoner+telefonsvarer og en fjernvarmemE5%ler monteret). ADSL signalet
fF8%rer hen over ca halvdelen af loftet, ned langs skrE5%vE6%ggen pE5%
fF8%rste salen og ned til modem, der hE6%nger ca i gulvhF8%jde. Mener at
jeg brugte et hjemmelavet kabel, hvor jeg klemte stik pE5%.  Jeg vil tro
(er ikke hjemme lige nu) at der er en 6-8 meter kabel.

Du har selv set huset udefra......

Tjah, efter jeg kom af med min Sonofon ADSL og fik en TDC er min linje
pludselig blevet stabil igen.......

Klaus

Re: ADSL kabellængde

Takker, den kendte jeg ikke.

Klaus, det var sq ikk' for underholdningens skyld, jeg skrev. Men OK,
jeg grinede osse overbærende, da jeg hvavde ringet af :-)

Hvor twistet?
Jeg bruger det almindelige flade (ikke specielt twistet) 4 leder hvide
kabel, der passe i RJ-?? stikkene. Men det skulle vel ikke pludseligt
være slidt op efter et halvt år (HYLE/GRINE)

Nydelig bebyggelse.

Jeg foreslog faktisk den løsning til Cybercity :-]

Bo //

Re: ADSL kabellængde

Velbekom Martin som ogsE5% har svaret "huserer" svjh ogsE5% derovre.

Som almindelig rund telefonledning af den type man som telefonmontF8%r
bruger. De 2 (4) ledere er vel twistet sE5% de nE5%r en omgang pE5% 5-8
cm.

De er ringe til at modstE5% udefrakommende signaler.

Meeen - 3 meter ??

Er der flyttet rundt pE5% noget i huset, opsat et accesspoint, eller
lignende ???

Takker

Jeg er sE5% uheldig at jeg for tiden selv mE5% betale for min ADSL linje,
da min arbejdsplads ikke er til at hverken hugge eller stikke i, sE5%
jeg har valgt at have en 256/128 linje hos TDC. Det virker bare....

Klaus

Re: ADSL kabellængde

Sonofon har intet hardware på centralen, men får sendt linjen videre til
deres netværk.

Hardware i begge ender af den fysiske linje (telefonlinjen ) er akkurart
det samme.....

Re: ADSL kabellængde

ik hvad jeg har fået at vide af TDC... men deres butikspersonale kan
naturligvis tage fejl...
/Rasmus

Re: ADSL kabellængde

Der er flere muligheder, men hvis Sonofon ikke har udstyr på centralen, så
anvendes DSL-porte i TDCs DSLAM'er. Disse porte anvendes til alle
TDC-producerede DSL-produkter, herunder deres egne.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Re: ADSL kabellængde

Og sonofon har "nada" i Hammel, så vidt jeg er orienteret.

Re: ADSL kabellængde

Er sonofon og cybercity ikke det samme nutildags?
Jeg kunne godt forestille mig at cc har volumen nok til at have eget udstyr
på Hammel central.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Re: ADSL kabellængde

Jo, men dengang var de 2 forskellige firmaer.

Måske....

Re: ADSL kabellængde

Et kabel går ikke i stykker af at være for langt..

Det er fornuftigt nok at prøve uden telefonerne, omend det næppe er der
problemet er.
De 3 meter kan være et problem hvis du ikke bruger parsnoet kabel her.

Nej

Ikke mig, men det betyder ret sikkert ikke noget.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Re: ADSL kabellængde

Hvilket jeg osse forsøgte at forklare supporteren. Da jeg havde nedlagt
forbindelsen skreg jeg af grin...

Bo //

Re: ADSL kabellængde

3 m...??? Det kan ingen lunde være problemet... Men når man står i sådan en
situation er det nemmeste og hurtigtste ofte at prøve det "teknikeren"
siger, at finde et 1,8 m. kabel eller hvad hun nu mener er løsningen, og
eftervise at problemet stadig er der bagefter.

Så har hun nok et andet forslag bagefter.

/Nygaard
www.nygaard.eu

Re: ADSL kabellængde
Hejsa,

. Det har

Set i fugleperspektiv:

Dengang jeg trak sådanne svagstrøms-ledninger, var det næsten altid de der
blyindkappede telefonledninger, som ligger uden på huset, der er anledningen
til den intermitterende forbindelse.

Mit forslag:
Skift telefonledning fra det monopole skillepunkt til splitter...

Har der været lynvejr i nærheden, umiddelbar før fejlraten er steget?? Hvis,
i såfald: kabler med huller i, fugtindtrængning -> HF-signaler dæmpes=ingen
ADSL....

/Claus

Re: ADSL kabellængde

Hvis tordenvejr er årsagen skal TDC ud og måle på linien. I forbindelse med
et tordenvejr samles energi op gennem mange kanaler i jorden for til sidst
at udløse et lyn. Den energi, der er tale om, laver i givne tilfælde
mikroskopiske huller i bl.a. telefonkabler, så disse efterhånden suger så
meget vand, at efter nogen tid irres ledningen over.

Jeg har selv været ude for, at den samme længde kabel på nogle hundrede
meter måtte graves op 3-4 gange, hvor der hver gang var gennemslag på et nyt
sted. Én opgravning mere, og de havde lagt et helt nyt kabel.

Nu var der imidlertid også en anden fejl, nemlig at balanceringen af linien
var skæv, hvilket gav støj. Nå, helt op på centralen og måle der fra, og der
blev konstateret en linie med en tvivlsom kvalitet. Teknikerne bøvlede lidt
frem og tilbage administrativt, og jeg fik en fejlfri linie.
Karsten H. Jensen