ADSL installation i defekt ramme

Vi flyttede 1 juni ind i en lejlighed i Lejerbo Køge og ved
indflytningssynet beklagede vi os over en defekt ramme som der ikke var
installeret noget stik i. Varmemesteren sagde at da der ikke var noget stik
i ville de ikke gøre noget ved det.

Nu fik vi så i forgårs vores ADSL installeret og TDC teknikeren har været så
smart at bruge den defekte ramme til at installere stikket i.

Jeg har selvfølgelig klaget over installationen til CyberCity som har klaget
videre til TDC, men TDC har afvist klagen da det jo er vores ramme der er
defekt og dermed vores problem.

Her ses et billede af installationen:
http://pics.koep.net/adsl-installation.jpg

Kan det virkelig være rigtigt at en elektriker/tekniker mener at denne
installation er forsvarligt lavet?

Jeg vil mene at han burde have lavet ADSL stikket til venstre for
telefonstikket.

--
Kristian

Re: ADSL installation i defekt ramme

stik

klaget

Et stykke elefanttape og lidt maling, eller sig du vil betale 100 kr mere i
husleje om måneden, hvis de udskifter den.

Re: ADSL installation i defekt ramme

???
Det var i sandhedens en dyr løsning hvis de planlægger at blive boende i
længere tid :)

--
Michael
Find badebolden på http://vindenand.dk og vind

Re: ADSL installation i defekt ramme

Det er jo så op til dem. Bare du ikke skal betale for reperationen når
du flytter derfra.

Det er jo smart nok

Selvfølgelig ???
Det er jeres lejlighed der fejler noget og ikke installationen.

Ja. Prøv at stikke fingrene derned og se om du får stød fra din ADSL
linje......

Du kunne bare have bedt ham om at gøre det, men til venstre skulle han
til at opsætte en ekstra boks, sandsynligvis i et andet design end det
du har i forvejen.

Re: ADSL installation i defekt ramme
stik

Gider varmemesteren ikke gøre noget ved det, så køb selv en ny, den koster
ikke alverden.
Der er ikke noget uforsvarligt fra TDC´s side, men hvis du vil klage over
dem, så gør det mens montøren er der og ikke bagefter.
Han sætter jo stikket op hvor kunden ønsker det, med mindre der som hos jer
sikkert er en installation til det allerede.

Frem for en masse bøvl ville jeg købe rammen selv.

Niels

Re: ADSL installation i defekt ramme
Nu da du har oplyst at der er en defekt installationskasse så
hænger du jo ikke for udbedringen ved fraflytning som måske ligger
et godt stykke frem i tiden.

Jeg vil klæbe et stykke hvidt tape over hullet og ikke gøre mere ved
problemet i det at det sansyneligvis kun er tale om skønhedsfejl og
der ingen risiko er forbundet ved at anvende den som den er, og
derved vil jeg give TDC ret i at det ikke skal udskiftes.

Klæb et stykke tape over og evt mal den hvid, så er der ingen der kan
se at den nogen sinde har været itu.

/ Qbic

Re: ADSL installation i defekt ramme

Nej, og jeg forstå ham såmænd godt, 1 elektrikertime af 300 kr. plus
moms samt materialer af 35-50 kr. for at bytte et dæksel som ikke bliver
brugt til noget, det er kun hvis der har været en elektriker deroppe,
for at lave flyttesyn, hvad jeg ikke regner med der har været, da jeg
selv har kørt som elektriker i bebyggelsen, og derfor meget sjældent var
derude. Du skal bare sørge for at det står i jeres indflytningsrapport,
så kan de ikke rører jer bagefter.

Det havde jeg også gjort hvis jeg selv skulle lave det, og byttet
dækslet, men som TDCtekniker har de ikke sådan et dæksel for panelstik i
bilen, de er jo ikke elektrikere af betegnelse, men teleteknikere.

Ja det er ikke ulovligt at lave det på den måde.

Ja og tudegrimt, har selv fået lavet sådan noget klamphuggeri, og derfor
skal tdc ikke inde for mine døre mere, og slet ikke dem i køge. Og de
ved godt hvorfor. Man kan da lave det så det ser pænt ud, og ikke ligner
noget fru. Hansen selv kunne have lavet.

Re: ADSL installation i defekt ramme

Tænk, min oplevelse med en ADSL installation er lige modsat. Her
monterede telefonmanden et ekstra telefonstik og flyttede MSP ind i et
andet rum - ganske gratis.

Re: ADSL installation i defekt ramme

....han har nok faktureret en anden kunde, TDC laver ikke sådan noget gratis
(hvilket jeg godt kan forstå).

mvh
Rasmus

Re: ADSL installation i defekt ramme

Ellers har han skrevet det på som den installation han skulle lave
(gratis) hos mig.

Jeg er sådan set ligeglad.
Da vi flyttede ud, flyttede jeg MSP tilbage til det oprindelige stik og
gemte nyt telefonstik + RJ45 vægudtag (det ligger stadigvæk her under
min monitor)

Re: ADSL installation i defekt ramme

Kig i jeres lejekontrakt. Der står formentligt, at udlejer står for
nødvendig udskiftning af kontakter mv. Det omfatter også rammen.

--
Morten                           http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum     http://miljokemi.dk/chili

Site Timeline