add on print ?

Hejsa

En gang for længe siden synes jeg at huske nogle små tomme print man
kunne bruge hvis man f.eks ville erstatte en 8pins kreds med noget
andet, på den måde man hev kredsen op af soklen , og lavede sin lille
fine konstruktion på

Dette print kunne man så sætte i soklen istedet for den kreds der var

Vækker det nogens erindring ?
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Re: add on print ?

 - Søg efter Brown Dog på nettet. Vi har tidligere ved LC Audio lavet en
løsning, vi brugte for at adaptere AD825 eller AD8065 ( Som begge er Single
SMD OP'er ) til 8Pin DIL Dual OP'er. ...

/ Lars

Re: add on print ?

Tak Lars

Brown dog er præcis det jeg søgte - og prisen er da tålelig

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Re: add on print ?
Hej Jan

Ja, husker man ikke at man i den legendariske RIAA forstærker
fra High Fidelity erstattede OP amps med forstærkere lavet med
diskrete  komponenter på netop den slags små print ?

Men når jeg har set den slags, ses ofte med løsninger til at
erstatte leadede komponenter med SMD, ja så får de priser
jeg har set mig til at tænke "Vero" eller lav selv PCB.

Max

Re: add on print ?

Spot on !

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Re: add on print ?

og det kan du bare slynge ud, uden at henvise til artiklerne? :-)

Hvor finder jeg mere om den legendariske RIAA forstærker?

--
Uffe Bærentsen

Re: add on print ?
Hej Uffe

You got mail.

Max

Re: add on print ?

Sørme nok :-)

Takker mange gange, det ser ud til at jeg skal kigge på komponentlageret :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: add on print ?

mig osse - mig osse  :)

Jeg ville have forsvoret jeg nogensinde skulle miste et af de blade,
men de er da pist væk .....

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Re: add on print ?

Så er det da herligt at jeg har revet de artikler ud inden jeg smed de
blade ud - og har sendt digitalfotos af dem til bl.a. Max :-D

(Takker mange gange for interessen Max ;-)  - forresten, har du lavet
printudlæg og gentegnet diagrammerne ud fra billederne? )

- Men hvis nogen mangler så har jeg de mere eller mindre alle artikler
om forforstærker og effektforstærker fra årene 78 og knap 10 år frem
liggende, så hvis nogen vil have en serie digitalfotos i Email, så send
en mail når domænet i min returadresse er ændret til get2net punkt dk.

/Lars

Re: add on print ?
Hej Lars

Ja, det er jo dejligt at de eksistere endnu, skylder jo dig tak for dem.

Ja, jeg har lavet et printudlæg til en udgave med 2 servokredse og
løse transistore i hver kanal. Men har aldrig fået lavet dem.

Max

Re: add on print ?

Rolig, rolig nu, de er sendt :)

Max

Re: add on print ?

Max, hvilke transistorer bruger du i de moduler, eftersom de særlige
ROHM typer HiFidelity brugte vist ikke laves mere.  BC549/559 etc ?

/Lars

Re: add on print ?
Hej Lars

Nu er det ved at være mange år siden jeg lavede den udgave, og jeg
husker ikke helt præcis. Idag vil jeg nok bruge BC550 0g BC560.

Men dengang kan jeg have brugt nogle low noise BC415 og BC416.

Max

Re: add on print ?
Hej,

jeg kender dem som component-carriers, og jeg tror at jeg har nogle liggende
endnu.
Formentlig 14 eller 16 pin dil.

mvh Jens

Re: add on print ?

Det er da rigtigt -  jeg har bare ikke kunne finde dem i 8pin's

Ved ikke hvor nem en 16pin er at dele i 2 :)
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Re: add on print ?

De er af noget hårdt støbt plast, der let knækker i stykker, men jeg har
haft held til at save dem over med en fintandet nedstryger.

Havde du fundet nogle, eller skal jeg en tur i garagen og finde et par
stykker til dig?

Mvh Jens

Re: add on print ?

Hvis du har en enkelt, betaler jeg hjertensgerne portoen :=)

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Re: add on print ?

Har sendt dig en mail, har du modtaget den?

mvh Jens

Site Timeline