ADC PROBLEM

Jeg har et problem med at min mus støjer ind på min adc sampling....

jeg har et uC board med ca 10 cm IDC kabler hent til mit veroboard med en
lm324 til at buffer min V_Ref fra uC på 2,5V...

det signal kører jeg så ud på et 4.7K trimmer (skiftet fra 22k potmeter) og
så kommer støjen... lige pt har jge prøvet at knalde en opamp på udgangen af
potmeteret og lave et tidskonstant derefter... men stadig alt for dårligt
når man kører med musen tæt på...

jeg har prøvet at mure 100nF direkte mellem de 3 terminaler på potmeteret...

jeg har taget et 1 cm bredt kober bånd og trykket hent til veroboardet med
stel og lagt alle gnd ref. til det nånd.. enda prøvet at skærme mine idc
kabler med sølvpapir og til gnd.. intet hjælper.. umilbart virker det som
det er potmeteret / trimmer der opsamler støjen.. men jeg kan måle støjen på
alle 3 ben på potmeteret.....

Nogle der har nogle fine ideer... ved godt gnd plane etc ville være godt..
men det er kun til proto type lige nu, og senere kommer der et potmeter fra
en linak aktuator der køre i samme kabel som mit PWM til motoren... men det
har jeg fået dæmpet en del.... (den tid den sorg)

umilbart stiger mit støj niveu fra 16-20mVpp til 44-52 mV pp

med en lsb på 600 uV er det jo mange bit det ændre sig....

Kasper

Re: ADC PROBLEM

Snip

Jeg ved ikke om det er en mulighed ,men på min
musik synth (elektor formant) har jeg haft en del støj
problemer med netop potmeter, (modtog støj fra digital del i VCO) de var
kulbane efter
at have skiftet til cermet typer løste det en del af problemet

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Site Timeline