Adaptor, 12 V 3.5 A

Inden jeg giver mig i kast med selv at lave én vil jeg lige høre, om nogen
kender en færdigvare, der kan bruges - de er jo oftest billigere end at lave
det selv.

Jeg skal bruge en 12 v extern strømforsyning min. 3,5 A helst stabiliseret
til en lille 10 w audio forstærker (ELV TA30, Tripath klasse T, i
virkeligheden en af-art af klasse D).

Ja, ved godt elkuglen og måske andre har switchmode der kan klare 12 V 5 A,
men jeg er ikke den store fan af switchmode strømforsyninger, der har det
med at brænde af spontant og specielt hvis man kommer til at efterlade den
tændt når man ikke er hjemme. Så, jeg vil helst have noget med en gammeldags
pålidelig trafo, men det virker lidt tyndt med udvalget når strømmen kommer
over 1 A.

Mvh
Morten

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A

En netadator til at sætte i en stikkontakt

Sludder og vrøvl. Slukker du også for (på stikkontakten) fjernsyn, DVD
video osv, når du går hjemmefra ?

Så skal du have en 10V/4A eller lignenede.

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A

Ja, eller en med en (udskiftelig) ledning på som til en bærbar computer.

Fjernsyn og Surround receiver, nej, de har separate strømforsyninger til
detectering af når der trykkes på fjernbetjeningen. I surround receiveren er
det en lille alm. trafo, ved ikke med fjernsynet.
Video har jeg ingen af, men DVD'en bliver der slukket for når den ikke er i
brug. Har været været ude for en DVD afspillers switchmode strømforsyning
der stod af m. røg og ildelugt til følge. Desuden bruger DVD'en modsat
surround receiver og fjernsyn meget i "standby"strøm. Af alle diverse
adaptor-typer jeg i tiden løb har været vidne til er brændt af er kun én af
trafo-typen og den blev desuden kørt lige på grænsen.

Hvis man kan få den.
12 V 5 A trafo, en bro, en 5 A spændingsregulator (plus køleplade og/el.
metalkabinet) og en håndfuld lytter før og efter spændingsregulatoren vil
give en yderst velegnet og støjsvag strømforsyning, men som sagt, findes den
færdig er det dels nemmere og oftest billigere.

Mvh
Morten

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A

Nemlig.

Kan meget vel være switchmode...

Er den en rigtig 230 volts afbryder ?

Hvad med din PC ?

Cool, hvilken DVD ?

Det bør ike være noget problem.

Jeps.

Køb nu bare en switchmode.

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A

Den nuværende, nej, den har ikke fysisk afbryder, så den sidder i en
stikdåse m. afbryder.

Er sat op til at starte automatisk efter strømafbrydelse. Dvs. PC og alt
tilbehør starter ved at man tænder på stikdåsen jeg har monteret på
computerbordet.
Det eneste det kræver er at man husker at slukke på stikdåsen når computeren
har lukket ned.
Alene PC'en ville bruge 10 w "slukket" hvis ikke den var afbrudt helt,
dertil kommer printer, højttalere, skærm og diverse småting, som alt i alt
også nemt sluger 10-30 w "slukket". Hvem ville drømme om at lade et par
sparepærer være tændt døgnet rundt til ingen verdens nytte?

En Denver :-p
Enig, det er rigtig skod, så er Lumatron trods alt bedre :-p

Mvh
Morten

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A

Du er seriøs....

Mig eksempelvis, det hjælper på varmeregningen.

Har pt (kun)2 computere, en skærm, modem, router, tv, video, dvd og
surroundreciver på standby.

Okay, reppede en kammerats Amitech DVD en sen lørdag aften (påvirket af
en anseelig mængde alkohol). Her var det blot en diode i sekundærsiden
af switchmoden der var syg.

Til gengæld har jeg arbejdsmæssigt tonsvis af switchmodes til at køre
24/365 uden at de fejler....

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A
Hej Morten

Jeg har en lille Sony 12V/3A DC forsyning model MPA-AC1 du
må få hvis du mailer mig en postadresse.

http://www.shentech.com/so12v3aacadf.html

Ps: DC stikket er klippet af.

Mvh Max

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A
Hej Max

Tusind tak for tilbudet. Det vil jeg da lige overveje.
Nok behøver den kun 3 A når man spiller højt, så det kan være den er fin :)

Mvh
Morten

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A

Hej Max

Har sendt dig en mail.

Mvh
Morten

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A
Hej Morten

Fint, sender imorgen.

Mvh Max

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A

Hej Max

Tusind for super service!
Håber jeg har tid at hente den inden weekenden, så hvis bare den er der
fredag er det perfekt!

Mvh
Morten

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A
Hvad med en std. PC power supply.
Jeg bruger selv en til min 5A 12V oplader.
Bare husk at belaste de 5V ellers kan de 12V godt finde på at falde i
spænding.

Re: Adaptor, 12 V 3.5 A
 Jeg har lige købt en 12V 4.5A i Aarhus Radiolager. 285 eller 385.- gav jeg
vist for den.
http://www.aarhus-radio-lager.dk/

Site Timeline