Adapterstik 12V/12V (cigarettænder)

Nogen der ved hvor man kan købe færdigkonfektionerede kabler med et stik til
bilens cigarettænder i den ene ende, og det typiske runde apparatstik
(minder om et Phohostik), som man ser på div. små netadaptere (0.V på
uderkappen og +Volt indvendigt, Ca. Ø6,5mm) i den anden ende.

Jeg har i forbindelse med mit job, noget grej i bilen. Og det grej kører på
1,5V AA genopladelige batterier, så jeg syntes det kunne være smart at kunne
lade dem i bilen. Meget praktisk skal laderen til disse batterier netop have
12Vdc ind.

Anyone?

M.

Re: Adapterstik 12V/12V (cigarettænder)

til

Stikket hedder et DC stik og der findes mange størrelser og mange køre
forøvrigt med minus på centerbenet, så en færdig ledning bliver nok svær
at finde, men kan du ikke finde ud af at samle selv, ja så kan du jo evt.
fortælle hvor i landet du bor, så kan det jo være nogen kan henvise dig til
et sted hvor du kan få det lavet eller som tilbyder at lave det for dig.

Mvh Max

Re: Adapterstik 12V/12V (cigarettænder)

Det burde kunne løses med en brokobling imellem de to stik.
Jeg har fundet selve "cigarstikket" hos Farnell (V.nr. 295-8793) til 69,25.
Adapterstikket burde vel kunne findes i en elektronikforretning. Men den der
var her i Aalborg, er vistnok lukket!? Så hvor leder jeg efter sådant et?

M.

Re: Adapterstik 12V/12V (cigarettænder)

"Mark S."
til