Adapter fra 230v styring til ihc wireless uden controller.

Jeg har en havebelysning med skumringsrelæ og ur, så lyset er tændt fra
solnedgang til midnat og fra kl 6 til solopgang.

Og jeg har lamper ved hoveddøren og køkkendøren på hver sin
ihc-wireless-kontakt, men programmeret så de tændes og slukkes samtidig.
Med IHC slap jeg for at trække kabler imellem hoveddør og køkkendør. (Og
dørbelysningen kan også styres fra soveværelset. Og fra en kontakt i
bilen :-))

Nu vil jeg gerne koble disse ting sammen, så dørbelysningen også tændes
og slukkes pr ur og skumringsrelæ. Men kan overrides fra de eksisterende
kontakter. Havebelysningen skal ikke styres fra IHC.

Havebelysningen styres fra skuret på en anden gruppe end huset, så der
skal være galvanisk adskillelse, ellers går HFI'en.

Jeg kunne tænke mig at det kunne laves med en "LK IHC WIRELESS
INDBYGNINGS INPUT", der har 4 kontaktindgange.

Når havebelysningen tænder og sender 230v, skal der kortvarigt sluttes
en kontakt, så der "trykkes på tænd-knappen", når der slukkes, skal der
kortvarigt "trykkes på sluk-knappen".

Nogle ideer til hvordan det kunne laves? En lavspændingsforsyning fra en
mobiltelefon, to optokoblere med lysdioderne koblet i omvendt-parallel,
og en lyt, der oplades/aflades igennem optokoblerne. Den ene optokobler
leder ved opladningspulsen, den anden ved afladningspulsen.

Nogen ide om komponentstørrelser?

Og kan IHC'en mon styres af optokoblere?

Leif

Site Timeline