AD7376 digitalt potentiometer.

Hej gruppe.

Har lidt problemer med ovenstående kreds.

Når jeg sender data til den, kan jeg ved hjælp af ohm-meter konstatere at
jeg ikke få sendt data korrekt til den.
Jeg kan godt sende værdien 0 og 127 korrekt, men alt der imellem går skidt.

Efter at have studeret databladet, er jeg kommet frem til følgende
fremgangmåde.... eller???

CLK High
CS Low
SDI bit1.
CLK Low
CLK High
SDI bit 2
CLK Low
.... osv bit 3 til 6
CLK High
SDI bit 7
CLK Low
CS High

RS holdes High og SHDN holdes High i hele datacyklus.

Har prøvet med alt fra ukendt "delay" til mellem 10 og 100 mS imellem hver
"send" til chippen.
Den vil bare ikke.

Så derfor er jeg faret til tastaturet. Håber én eller anden har erfaringer
der kan hjælpe.

Re: AD7376 digitalt potentiometer.

Har selv fået løst problemet. Skulle sende MSB først og slutte med LSB.

Og så skal man gå i seng når klokken er lort om natten og det driller. Man
ser mere klart på tingene når man er frisk!