Acer AL511 LCD virker kun med lysstyrke skruet ned

Har en Acer AL511 s LCD skærm.

Lcd skærmen, virker når kontrast og brightness er skruet helt ned, men
varierer let i lysstyrke. Hvis jeg skruer op begynder skærmen at variere
lystyrke hurtigt, lidt ala flimmer, og slukker til sidst.

Har kontrast og brightness forbindelse til baggrundsbelysningen.
Jeg synes det ser ud som om baggrundsbelysningen ikke varierer i styrke når
den flimrer.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt.

Mvh Morten

Re: Acer AL511 LCD virker kun med lysstyrke skruet ned

Det lyder en del som et problem jeg havde med min gamle laptop. Inde i
skærmen sidder der et lille print med en transformer på, det er "power
inverteren" - en DC-DC converter der laver højspænding til baglyset. På
min var problemet simpelthen at stikken var irret og engang kontakt rens
løste problemet 100%. Det er nemt at prøve!

-mvh Per Hansen

Re: Acer AL511 LCD virker kun med lysstyrke skruet ned

Først prøver han vel lige om garantien kan reparere enheden....
//Morten

Re: Acer AL511 LCD virker kun med lysstyrke skruet ned
Hey

Garantien er desværre udløbet :-(

Har haft fat stikkene til backlightet, men jeg hev dem bare ud en enkelt
gang.

Men justerer lcd fladskærme lystyrke og kontrast på backlightet ?

/Morten