AC adapter mangler til bærbar

AcerNote Nuovo 970cx
Jeg har fået fat på en ældre bærbar af ovennævnte mærke og model,
desværre er der ingen strømforsyning til den! Har jeg mulighed for at
tilføre den strøm uden den originale strømforsyning? AC Stikket har
en
anderledes konstruktion end på nyere bærbare - 3 ben i et lille
rektangulært hus, - kan jeg forbinde disse ben med en strømforsyning
til en nyere bærbar med rundt (2 polet) stik?
På forhånd tak for eventuelle tip og indlæg.
v.h.
Ib Roland

Re: AC adapter mangler til bærbar
AcerNote Nuovo 970cx
Jeg har fået fat på en ældre bærbar af ovennævnte mærke og model,
desværre er der ingen strømforsyning til den! Har jeg mulighed for at
tilføre den strøm uden den originale strømforsyning? DC Stikket bag på
computeren har en anderledes konstruktion end på nyere bærbare - 3
metalben i et lille rektangulært hus, - kan jeg forbinde disse ben med
en strømforsyning til en nyere bærbar med rundt (2 polet) stik?
På forhånd tak for eventuelle tip og indlæg.
v.h.
Ib Roland

Re: AC adapter mangler til bærbar

Jeg havde samme opgave med en ældre IBM, men der fandt jeg en brugsanvisning
og stikforbindelse, her på internettet.
Og fandt spændingen, og satte min strømforsyning til.
Spændingen er vedledende indenfor et par volt over.

Torben

Site Timeline