Absolut begynder!

Hej.

Jeg har kastet mig ud i at rep. mit B&O MX5000 TV. Jeg har modtaget masser
af gode råd i dk.teknik.tv+video men problemet er, at jeg ikke aner hvordan
de forskellige dimser, jeg skal måle på, ser ud! Jeg ved godt at jeg måske
burde opgive på forhånd, men det er et gl. TV, og jeg synes at det kunne
være ret morsom at rep. det selv.

Hvis der er der nogen der kender til en side, hvor det allermest basale
bliver beskrevet, ville det være alle tiders. Og muligvis også med billeder
af forskelilge komponenter og andre dimser.

--
Mvh  Jasper

e-mail: snipped-for-privacy@FJERNESahrensbach.dk
Re: Absolut begynder!
Hej Jasper

Send det på værksted, og find så noget mere passende og
ufarligt at lege med. Du kunne passende starte med et
elektronik sæt fra en legetøjsforretning.

Mvh Max

Re: Absolut begynder!
Hej!

Hov, vi har altså gang i en glimrende dialog ovre i .tv+video :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Absolut begynder!

mjoehhh, tjøehhhh, well -  ohhh ;)

I skulle måske have valgt et andet sted at starte ;)

--
snipped-for-privacy@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Re: Absolut begynder!
Hej!

Tja, men det vidste jeg altså ikke på det tidspunkt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Absolut begynder!

Sådan er livet jo med lærlinge ;)   - man ved aldrig.

(det skal så tages med det smil - det er skrevet !)

--
snipped-for-privacy@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Re: Absolut begynder!

masser
hvordan

Uha Uha , mit råd er lad være , start med noget andet
når du ikke kender komponenterne så vil jeg tro du heller
ikke har en skille trafo (en transformator der gør at du bliver galvanisk
adskilt fra lysnet) som er et must når du roder med den slags
Du kan faktisk blive slået ihjel af de spændinger der er i
tv'et , og en del måleinstrumenter skal du også bruge
(og være fortrolig med)

Ja da ingen tvivl ,  men først kravle så gå
der er masser af ting du kan lave og samtidig lære en masse
har du tænkt på at der er en masse komponenter (dimser)
i det tv som du kan bruge til alt muligt
og den største fornøjelse er at have en fed ting som man selv har bygget og
skraldet komponenter og dele til.
Se det er genbrug der klodser

billeder

http://www.drosselvej.dk/Nr6/artikler/lystmose/elektronik1203/elektroindl.htm