9V batteri skal lave rødglødende tråd

Jeg har prøvet at sætte noget konstantantråd mellem polerne på et 9V batteri
i håbet om at tråden blev rødglødende. Det gjorde den ikke. Til gengæld blev
batteriet MEGET varmt. Gjorde jeg noget forkert, eller er det bare ikke den
rigtige fremgangsmåde? Jeg har behov for at lave en tråd rødglødende en
10-20 sekunders tid (røgudviklingsforsøget fra en gammel tråd i denne NG)

Lars

Re: 9V batteri skal lave rødglødende tråd

Modstanden i din konstantantråd har nok været for lille, så afsættes
den største effekt i den indre modstand på 9V batteriet.
Hvad med at knuse glasset på fx.en 24V/2W pære, jeg vil da
regne med at den kan gløde op på 9V ( test, anyone ? )

Re: 9V batteri skal lave rødglødende tråd
Hej Lars

Der var en i tråden der foreslog en gastænder, den model der tænkes på
er med to batterier og et hovede på en lang pind. Hovedet indeholder en
glødetråd der jo passer til de to batterier.

Mvh Max

Re: 9V batteri skal lave rødglødende tråd

Ja, jeg er efterhånden i tvivl, om ikke gastændere er piezoelektrisk nu
om dage, så man sparer batteriet, og et grødehovede, der kan brænde over

Bo //

Re: 9V batteri skal lave rødglødende tråd

Hvis grødehoveder kan brænde over forstår jeg bedre nogle af
mine kiks gennem tiden... ;o)

Re: 9V batteri skal lave rødglødende tråd

nå, ja det er ikke ualmindeligt at grødhoder sidder for tæt på
tastaturet. Jeg var eet af dem :-)

Bo //

Re: 9V batteri skal lave rødglødende tråd

1, find den tyndeste konstantan tråd du kan finde. .25mm eller derunder.
2, vikkel dig en spole af tråden. derved bliver tempraturen hurtigt højere
og din røg kommer hurtigere.

Jacob

Re: 9V batteri skal lave rødglødende tråd
Jeg har en rulle 0.025mmØ, 2770ohm/meter som du må få for en frankeret
svarkuvert.

Tomas

Re: 9V batteri skal lave rødglødende tråd
frankeret

Det vil jeg meget gerne, for det har drillet mig en del og der er
kun en uge til præsentationen. Det behøver nu ikke være hele
rullen...

Kan du ikke maile din adresse direkte til mig på "lars snabela
flexcom.dk"

Lars

Site Timeline