Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Kondensator mikrofon fantomspænding??
Et eller andet sted har jeg l=E6st noget om at en kondensator mikrofon skal forsymes med en fantomsp=E6nding. Jeg har s=F8gt p=E5 google, men ikk= e rigtig fundet nogen fornuftig forklarng. Derfor:...
3
3

Bluetooth enhed
Hej Jeg søger en færdig bluetooth enhed, med 4-5 udgange, og det er transistor udgange eller relæ er underordnet. men en færdig enhed hvor der medfølger applikation til mobiltelefon. som kan...

DVD Laser Hoved
Hej alle. Er der nogen der har pr=F8vet at rode med DVD skrive/l=E6se laser hoveder, alts=E5 komponenter som disse: Er det muligt at fremskaffe tekniske data for hvordan man interfacer til dem...
1
1

Reflowlodning - hvor starter man?
Hej alle, jeg vil gerne udvide mit hobbyrum med ordentlige muligheder for SMD-lodning. Jeg er på udkig efter en lille ovn til at bage herlighederne i (læs: reflow), men hvad bør jeg kigge efter?...
15
15

Mangler diagram
Hej Jeg har en Scandyna 3000 som er blevet tavs i den ene kanal. Er der nogen steder hvor jeg kan finde diagrammet til den. Mvh Lars
3
3

On Timer relæ til komfuret
Hejsa. Jeg er p=E5 udkik efter en l=F8sning hvor jeg kan s=E6tte en timer eller trykke p=E5 en knap og s=E5 kan komfuret k=F8re i f.eks. 10 min. hvorefter det sl=E5r fra. Der er problemer med at f=E5...
6
6

One shot med SN74123 DUAL
Jeg skal have sådan én lavet med variabel længde på "skuddet" - et relæ (5V 10 mA) skal trækkes i fra 0,25 til 1 sec. Jeg er ved at tegne diagram i Eagle, men når jeg indsætter en 74123 kommer...
3
3

DS3699
Har noen forsøkt å emulere en DS3695 / 75176 i en TINY15 eller lignende? HM
10
10

EAGEL, DS3695
Jeg har ikke "den gamle gode EAGEL, 4.? på den nye maskinen min. Jeg bruker 4.11 nå, og savner DS3695, 8 pins RS485 transiver, og undres: Hvisken "EAGEL-kompatibel" kan jeg bruke, hvilket bibiolotek...
5
5

Induktionskogeplader slår fejlstrømsrelæet fra
Hej Jeg har brug for lidt ideer til hvad der kan være galt med vores induktionsplader. Det er en VOSS DIK2491-UR I virkeligheden et electrolux element med typen 55GAD80AG som også sidder under en...
2
2

Det er gratis å ønske
Det er gratis å ønske, og etter som prisene stiger, blir det bare mer og mer gratis ;-) Jeg studerer databladet: Og tenker: Vil det være mulig å lime kretsen på toppen av en TINY15 DIL, (eller...
23
23

Fuktighetsensor
Jeg ønsker å prøve fuktighetsensoren SHT75 fra Sensirion Men hvor er den til salgs for dødelige personer? HM
4
4

Thermistor - 3 wires
Jeg er ude på lidt dybt vand her, så bær over med mig hvis jeg bruger nogle forkerte udtryk :) Jeg har sådan et USB termometer med ekstern sensor (TEMPer V10) - de fås til småpenge over alt på...
1
1

Tids tæller til kontakt
Hej NG Jeg har en br=E6ndeovn med ned gris i (vandtank), og n=E5r vandet bliver varmt starter en cirkulations pumpe som pumper vandet rundt i radiatorene. Jeg kunne rigtig godt t=E6nke mig at vide...
2
2

TDC mand med kenskab til centraler
Hej NG Måske lidt off-topic Men, jeg havde en ide til at der måske gemte sig en nyere eller ældre TDC mand herinde. mit spørgsmål som følgende: Hvad temperatur holdes klimaanlæget i en...
6
6