9,6 volt til minikamera?

Jeg har købt et trådløst minikamera (s/h).
Adapteren leverer 8 volt og man kan tilslutte et alm. 9 volt
batteri. Så har jeg købt en batteriholder, hvor der kan være
8 stk. AA-batterier.

Med 8 stk. genopladelige 2500mAh (GP) giver det 9,6 volt.
Kan det ødelægge kameraet? Er det bedre at kortslutte
batteriholderen, sådan at 6 batterier giver 7.2 volt?

Med venlig hilsen
Mike

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Re: 9,6 volt til minikamera?

Tror ikke den har noget i mod 9.6V, men du kan jo sætte en lille spænding
regulator på, den koster jo næsten ingenting. Under 9V vil den nok ikke være
med til.

Hilsen Mikkel

Re: 9,6 volt til minikamera?

Så var det sku nok lettere med en diode i serie med forsyningen.

Re: 9,6 volt til minikamera?

Er det ikke nok at "luse" det ene batteri-kammer ?? På den måde vil du jo få
8,4 volt til rådighed, det må da være tæt nok på "originalen".

mvh
Ebbe

Re: 9,6 volt til minikamera?

ved den løsning vil du være bedre sikret mod overspænding når de er frisk
opladet.

Re: 9,6 volt til minikamera?

Du skriver, at den kan tilsluttes et almindeligt 9 v batteri. Dem kan man da
vist også købe i opladelige.

Erling

Re: 9,6 volt til minikamera?

Og de er ikke 9 v, men derimod 7,2 el. 8,4 (6 el. 7 celler) afhængig af
fabrikat, model, anvendelsesformål mv. Man må vælge: Lidt højere kapacitet
eller lidt højere spænding alt efter hvad man skal bruge til sin
applikation.

Mvh
Morten

Re: 9,6 volt til minikamera?

Ja, jeg har aldrig målt på dem, men de er da stemplet 9v. Almindelige 1,5v
elementer er da også typisk 1,6v eller mere, når de er nye, så tale om en
stiv, eller fast spænding kan man faktisk kun fra en netdrevet
strømforsyning, eller en reguleret forsyning, og al regulering koster i
driftstab.

Erling

Re: 9,6 volt til minikamera?

Ja, men ikke i lang tid nok :-)

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Re: 9,6 volt til minikamera?

Jo, det tror jeg er en god ide - bare for en sikkerheds skyld.
Jeg tog chancen og satte det til med alle 8 batterier (9,6V) og
det har kørt siden kl. 22 i aftes.

Det er lidt mere end de godt 2 timer på et alm. 9V batteri.
Det er i hvert fald noget længere end de 8 timer jeg havde
sat som minimum.

Tak

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Re: 9,6 volt til minikamera?

Hvorfor ikke 7 celler der giver 8,4 volt ?

Re: 9,6 volt til minikamera?
Hej Mike,

8 stk. giver 11V2 til 11V6 når de lige er ladet op - og 7.2V når de er
flade.

--
Venlig hilsen,
Søren