8bit logaritmisk ADC?

Hej gruppe.

Leder efter nogle 8bit/12bit logaritmiske ADC'er.
Ville hører om i kender nogle. Har lidt problemer med at finde dem.

Re: 8bit logaritmisk ADC?

8bit før eller efter logaritmeringen ?

Jeg gætter på at du vil logaritmere før konverteringen, og så er det en
god ide at kigge efter en log-amp. Analog Devices har dem. Der er link
til dem fra forsiden

Bo //

Re: 8bit logaritmisk ADC?

Lagde lige mærke til at prisen er oppe over de 100kr. for ikke SMD.
Er det.. hmm... Normalprisen?

Re: 8bit logaritmisk ADC?

Jeg ved ikke hvad Du skal bruge dem til, og hvilke specifikationer, der
kan opfylde dine krav. Er det GHz eller DC, er det 50 eller 120dB
område, er det strøm eller spændings indgang?

Jeg bruger en type til ca 4$, og ja, der findes osse logamps til både
højere og lavere priser.