Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

4-20mA til Digital
Hej Er der nogle kloge hoveder der kan give mig et godt eks. på hvordan jeg conventer et 4-20mA signal så det havner i en microcontroller. Jeg skal måle fra 5 forskellige flowmålere samtidigt, og...
25
25

Simpelt transistor problem
Det er tilladt at grine, men jeg er løbet ind i et problem, jeg troede var såre simpelt at løse. Miljøet er en bil (12V DC) Jeg har en pære (0,1A) der er stelforbundet på den ene side, og den...
5
5

Telefon klokke fra KTAS
Hej Alle... Er der nogen herinde som kender denne: Ville gerne vide om hvilke sp=E6nding: AC eller DC og om det er 24 eller 48 volt eller helt 3??? P=E5 forh=E5nd tak... Til den som l=F8ser min lille...
11
11

Flowcode V4 eller tidligere ....
Er der nogen af jer, som bruger Flowcode V4 eller tidligere, som har problemer med at den af og til siger "Access denied" når I forsøger at åbne en FCF-fil ? Jeg sidder og bygger små...

eagle layout og huller
hej gruppe jeg skal lave et 8 mm hul i en printplade og printet skal fremstilles ,sikket hos olimex.. men jeg har et problem .. hvis jeg laver et hul p=E5 8 mm ved at skrive hole 8.0 s=E5 putter eagle...
9
9

CD-afspiller viser "no disc" selv om der er cd i
Hej alle Jeg har et musikanlæg, hvor cd-afspilleren det meste af tiden ikke kan afspille cd'er. Når jeg lægger en cd i, viser den "no disc" efter et stykke tid. Nogle gange kan det dog efter lang...
5
5

Venlig sjæl søges i nærheden af H orsens/Lystrup/Århus
Hejsa Jeg har bygget mig en ORD-1 (digital kontrol af modeljernbane), men den har tilsyneladende en fejl et eller andet sted. Jeg har prøvet en del nu, men jeg er ikke nogen haj udi...
3
3

Gummitrykrulle - SPOLEBÅNDOPTAGER
Hej gruppe Jeg mangler en gummitrykrulle til min TANDBERG 10XD - 4. Der er et par steder i USA hvor de reklamerer med hhv. en renovering eller en ny. Problemet er bare, at de ikke har svaret, selv...
10
10

CPU kort købes hvor
Halløj. Til noget styring/logning, har jeg brug for nogle cpu kort ala disse: Det eneste jeg har brug for er reelt: Cpu på omkring 1 Ghz. 512 mb ram IDE eller SATA disk. 2x RJ45. Mindst en...
34
34

GPS til store højder
Hej alle, Er der nogen herinde som har kendskab til en GPS-modtager som er villig til at fortælle sin position ved højder på omkring 30km og hastigheder under 999knob. Det lader til at flere...
6
6

Lodning af oehlbach banana tube
Kære gruppe, Jeg har købt nogle oehlbach Banana tubes som i kan se her: ca. 5 mm fra lodde enden sidder der en "afrundet flap" der går ud af fra selve røret. Er der nogen der ved hvad det skal...
12
12

Lampe skal tænde når tanken er ved at være tom
Hej gruppe. P=E5 min motorcykel sidder der en benzinm=E5ler i tanken. Jeg =F8nsker at f=E5 en kontrollampe til at lyse n=E5r tanken er ved at v= =E6re tom. Der g=E5r to ledninger til m=E5leren...
10
10

Infarød sender fra GSM.
Hej, Jeg har en varmepumpe (Inverter) Gamma 9000 fra Scanheat Og jeg kan tilkøbe en GSM-fjernbetjening til den, men den koster 1700 kr, hvilket jeg som jyde syntes er rigtig mange penge. Nogen der...
11
11

Hakko FM202 tip
Hej Faldt lige over hvordan man slipper for at skifte ID når man skifter loddespidser på denne FM202, en nu udgået model. har ellers været træls indtil nu. Sidevirkningen er så kan at man nu kan...
1
1

FET Spørgsmål
Hey Sidder og kikker efter en fet til mit projekt, kikkede lidt hvad eagle havde i bibliokeket, og faldt bla over en IRF740 400V / 10A det skulle jeg mene var rigeligt.. her er lige et datablad: Kunne...
8
8