Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Fejl på TIG-svejser
Hej, jeg har en Migatronic Pilot 2400 TIG-svejser Det er en switched moded svejsemaskine på 20 kg. Svejsekablet havde fået en flænge, så der kom hf-tændingsgnist inde i kablet. Det har jeg så...
8
8

Nøglekontakt, dækplade til db. kontakt eller beskytt else mod sluk
Kære gruppe, Jeg håber at spørgsmålet ligger inden for gruppens rammer. Jeg har en LK Fuga dobbeltafbryder og vil høre om nogen i gruppen ved om man kan få en "nøgledækplade" hertil?...
6
6

Rep. af fladskærm i Århus
Hvor får man en sådan repareret til billig penge i Århus området ? Mvh KS
13
13

Gigant Brokobling
Hey.. Jeg er ved at bygge mit eget tankanlæg til sprinklervæske.. Til dette formål har jeg fundet en fin lille pumpe, som er til 12VDC der står ikke umidlbart hvormeget strøm den bruger, men der...
2
2

C uC
Er der en der kan se hvorfor jeg har en Disp_setup konflikt????? void Disp_string(int pos, char* text) { Disp_setup(0, pos); for (int i=0; text[i]; i++) { Disp_setup(1,text[i]); } } void...
12
12

Hjælp til komponentidentificering
Hej. Se billedet.. og ja jeg har selv brændt den af.. den kunne åbentbart ikke holde til 400v istedet for 230.. men sådan går det når man absolut skal kloge i sådan noget en søndag eftermiddag....
4
4

Modstand 8k2, 10W
Hej Er der mon nogen der har ovenstående liggende i en skuffe, eller noget der kan kombineres til det? Jeg refunderer porto, plus lidt ølpenge MvH Nico
13
13

Hjælp til et MB i enHP DV2351EA.
Nogen der har et motherboard fra en HP Pavillion DV2351EA liggende og kan fortælle mig om R314 skal være monteret eller ej, hvis ja så modstandsværdien. Den pågældende position er på bagsiden...

En lille sjov en
De fleste af os der har g=E5et p=E5 skole som enten elektronikmekaniker eller radiomekaniker (eller elektronikfagtekniker som det hedder i dag) har vel h=F8rt om det fam=F8se trick med at stege en...
21
21

Digital voice recorder
Jeg vil i gang med et projekt vedr=F8rende digital voice recording og har fundet kredsen ISD 1700, som ser ud til at v=E6re velegnet. Er der nogen her i NG, som har erfaring med denne kreds eller...
2
2

mere diskant på HT
Har en clokradio hvor jeg vil have lyden gjort lysere. Er der ikke noget med at man kan lodde noget imellem ledning og ht, måske kondensator, eller lign..
5
5

Måleforsterker
Jeg har en måleoppstilling som ser ut til å ha hysterese på måleresultatet. Den er slik 24V inn -> 7812 + caps. 1 målebro, Ri = 3K -> 1/2 LM358, 33K tilbakekopling = 10g forsterking. En...
1
1

Arduino GSM Tænd / Sluk Dims
Hej Jeg har fået en idé om at lave en GSM Tænd / Sluk til, som skal styre el-varme i et sommerhus (SMS), og samtidigt sende en melding retur som kvittering, og de skal ligeledes kunne sende en sms...
6
6

Hacker Space i Århus, starter på tirsdag.
Vi er nogle stykker der er ved at starte et hacker space i Århus. Ideen er at lave et hus hvor vi blandt andet kan have et værksted med eksotisk værktøj, lagerplads, foredrag og generel...
24
24

Indsætte strøm på antenneledning
Hej Jeg har lige fundet denne her: ö Men nu begynder min nærrighed alligevel at komme over mig, jeg skal sætte 5V ind på en aktiv DVT-T antenne i en bil.. Og sådan en såkaldt "power inserter"...
1
1