80C535 udviklingskit

Hej allesammen,

Jeg tænkte på at lege lidt på mit gamle 80C535 udviklingskit sammen med C Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en kompiler til det??? Jeg har desværre glemt det meste af min "assembler kunnen"

Eller er der nogen der kender til nogle Newbye kit hvor jeg kan lege med en procesor og C/C++??

Med venlig hilsen René Elektronikmekaniker... hvis det er noget værd!!!!

Reply to
René Jensen

René Jensen skrev:

Jeg kan da anbefale Atmel's STK 500, som jeg bl.a. anvender til undervisningsbrug, men også er godt tilfreds med til private programmeringsopgaver. Se mere her:

Kan købes via Ingeniørhøjskolen i Århus - (Også selvom man ikke har direkte forbindelse hermed) for ca. 360kr. Hertil kan man eks. benytte compileren CodeVision, der kan hentes i en evaluation udgave her:

Der findes endvidere en god tutorial til denne her:

Endelig så er der skrevet en udemærket bog, der hedder "Embedded C programming and the AVR", som kan fås her:

Den er også tilgængelig via bibliotek.dk og kan bestemt anbefales. Er skrevet i et letlæseligt sprog og har en masse gode kodeeksempler i.

--
Mvh.

Tomas
Reply to
Tomas .

René Jensen skrev:

[...]

al.PDF

[...]

Det har jeg ledt efter længe ;) Har de en fysisk butik man kan tulle rundt i, eller er det noget der skal bestilles hjem ? Har de andre "teknik"bøger ?

Reply to
Fidolinux.dk

hjemmeside evt.?

--
mvh
Rasmus

Mvh.

Tomas
Reply to
Tomas .

"Tomas ." skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@dtext.news.tele.dk...

Takker for alle jeres svar.

Reply to
René Jensen

Tomas . skrev:

Kan man købe et STK500 kit i den tekniske boglade til den pris? Eller har jeg misforstået noget?

Mvh Mads

Reply to
Mads Nielsen

Mads Nielsen skrev:

Ja, det er ikke noget problem. Der har jeg købt mine.

--
Mvh.

Tomas
Reply to
Tomas .

jeg kan ikke finde dem i deres webshop...

--
mvh
Rasmus

Det er nok rigtigt. Men prøv i stedet at ringe til dem. Det plejer ikke at være noget problem

--
Mvh.

Tomas
Reply to