80535, output pin strøm?

Davsen der..

Jeg har pt. store problemer med at få en optokobler til at virke, med en
modstand på 150 ohm til at virke med en output pin. Når jeg måler
spændingsfaldet - ligger det på omkring 1 V, hvor det burde ligge på tæt på
5V. Det kunne jo tyde på at jeg skal have en større modstand på - i såfald -
hvor meget skal en 4N33 have af strøm? Ligeså - hvis jeg fjerner
forbindelsen helt til optokobleren, ligger der 0.8 V på indgang til
opkobleren - det giver ingen mening, da forbindelsen på den anden side er
ground.. Hvad gør man?

--
Speaker : "And here we are at the start of the second semifinale of the 100
yards for people without any sense of direction."

Re: 80535, output pin strøm?

såfald -

Mit umilbare gæt, (ud fra kendskab til en 89c4051) så kan uC ikke source
mere end 1-2mA men sinke MÅSKE 20 mA... så måske du skulle prøve at forbinde
din optocoupler fra + til uC og lade den trække strøm når du kører benenet
nedaf... men tjek da lige i databladet om det er sandt, ellers skal du have
en driver transistor eller en ttl portkreds / alm gates på.

Kasper

Re: 80535, output pin strøm?

Det hjalp - men der skal godt nok en stor modstand foran - lige pt. har jeg
en 10k ohm fra udgangen til basen- alligevel ligger der 'kun' ~3.75V.

--
I doubt, therefore I might be.

Site Timeline