8 PCM1702 til et digital signal

Er der nogle der har en ide/diagram forslag til, hvordan jeg kan
forbinde 8 PCM1702 til et digital signal?

Hilsen
Michael
www.hifi-import.dk

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/pcm1702.html

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

Jeg har datablad pE5% kredsen, men vil jeg belaste det digitale signal
via en coaxial udgang pE5% en DVD afspiller for meget, hvis den bliver
tilsluttet 8 stk. PCM1702?

Hilsen
Michael
www.hifi-import.dk

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

Det kommer an på DVDen. Strømmen på kreds er -+10µA, som du så kan gange
med 8.
Hvor skal du lave det samme digitale signal om til analog 8 gange
parallelt?

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: 8 PCM1702 til et digital signal

Jeg har "forskrevet" mig. Det er ikke 8 stk. PCM1702 signalet skal
kF8%re til. Mit helt konkrete problem er, at jeg skal tage coaxial
signalet fra en DVD afspiller og dele ud til 8 surround receiver. Har i
nogle ide til, hvordan jeg kan gF8%re dette?

mvh.
Michael

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

Prøv i første ombæring med en håndfuld y-kabler.

Alternativt skal du til at kigge efter en bufferkreds.

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

Y-adapter tror jeg ikke pE5% og ikke mindst pga. for dE5%lig lydkvalitet
(begynd nu ikke jeres snart om, om man kan hF8%re forskel :-))

Jeg har vE6%ret pE5% udkig efter noget buffervE6%rk , men har ikke fundet
noget, kender du en smart kreds der kan bruges eller skal man i gang
med en gang OPA eller iveter kredse?

-michael

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

Okay, du er ude i tro, ikke andet.

Video buffere bør være fine til applikationen. Kig hos Maxim.

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

 - Knald en hidsig buffer på, som Klaus skriver, er en Video-buffer fin til
formålet - den skal jo kunne håndtere op til 5.5 MHz ( Video-bufferen,
Altså... )
Derefter en antenne-anlægs-fordeler med en håndfuld porte på...

Lars / Viborg

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

I følge databladet, kræver en PCM1702 data, clock og latch i seperate
inputs, hvordan får du det fra signalet på din DVD ?

Hvis du ser på side 8 her, er der en "typical application"
http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pcm1702.pdf

Input på en PCM1702 er TTL og dermed højimpedanset. Outpot på en DVD er
coax og dermed impedansmæssigt rimeligt lavt. Den visl sagtens kunne
drive 8 kredse, men du vil ikke få noget ud af det.

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

 - Joeh, kredsene parallel't = 8 x "mekanisk" oversampling...
I visse kredse bedømt som den ultimative metode at lave DAC'er på
( Kaldes osse PiggyBack )

Lars / Viborg

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

Jo, men hvad skal omsætte seriel data til 2 kanaler og give clock og
latch signalerne ?

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

Ooeh, det er sikker bare et spørgsmål om at lave et par ekstra viklinger på
impedanstrafo'en... - Eller måske en receiverkreds...

Lars / Viborg

Re: 8 PCM1702 til et digital signal

Netop og det er beskrevet i databladet side 8.

Så er vi ude over impedansen i udgangen af DVD'en...