8 bit A/D og D/A konverter.

Spurgte i tidligere tråd om en løsning med diskrete komponenter og fik
stor hjælp, tak for det.

Ser nu ud til at vore nonprofit budget godt kan bære at indkøbe 2*2
færdige kredse.
oplysninger om projektet:
Styring af røgmaskiner via rf-link til vore lokale frilufstteater/spil.
Har bruig for at regulere 0-10V.
Encoder decoder er 8 bit.
Linearitet/nøjagtighed har ikke den store betydning(næsten ligegyldig
bare den regulere over hele området).
Har søgt lidt og funden mange kredse, men ikke sikker.
Hvad er den billigste løsning der er nem at skaffe her i DK?

ps. mangler osgså lige 4 stk 4Mhz 3bens keramiske oscillatorer.
pft

Erik

Re: 8 bit A/D og D/A konverter.

Glemte lige, den skal bruges i en sådan encoder decoder:
http://www.wireless-products.dk/PDF-filer/RF-Solution-PDF/WP-RF-RF800.pdf

Har lige fundet 2 bens på lager vil det du?

mvh Erik

Re: 8 bit A/D og D/A konverter.
Kan det virkelig passe at i dygtige, rare mennesker herinde ikke kan
pege på nogle billige A/D og D/A konvertere der er til at skaffe?

mvh Erik

Re: 8 bit A/D og D/A konverter.

Jeg har før brugt denne
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/tlc549.html til at lave 2 kanals
datalogger, jeg fik to stk som gratis sample fra TI

--
Venlig Hilsen
Lars Funder

8-bit ADC og DAC *ER* billige, så det er bare at hører din lokale
elektronik-pusher hvilke typer han lagerfører.

ADC0804 4 kanales AD-converter til 18 Kr.
DAC0808 8 kanales DA-convertet til 30 Kr.

Begge hos www.vejle-rc.dk andre e-shops har ligende kredse i samme prisleje.

Re: 8 bit A/D og D/A konverter.

Takker for input.
Ser ud som om der er noget computerinterface på dem som jeg ikke skal
bruge. så er der vel bare nogle ben der skal sættes fast høj eller lav?
mvh Erik

Re: 8 bit A/D og D/A konverter.

Det ville hjælpe meget, hvis du fortalte hvilke pins vi taler om ;o)

Re: 8 bit A/D og D/A konverter.
Erik Rasmussen skrev i en meddelelse:

Hej Erik,

Jeg mener helt bestemt at jeg har nogle DAC0808 på lager og jeg har helt
sikkert nogle 3-bens 4 MHz resonatorer på lager.

Hvis det ikke haster alt for meget, skal jeg gerne finde dem frem og
sponsorer
dem til dit projekt.

Hvis det har din interesse så send en mail til:
gk'snabela'semitec'punktum'dk

Mvh
Gert K

Re: 8 bit A/D og D/A konverter.

Det billigste er nok at lave et lille board med en PIC (sample chippen
og brug gratis kompiler osv.) og et par forstærkere. Hvor nemt der er
kommer an på ens evner og erfaring.

Mikkel

Site Timeline