74xx, RS

Jeg trenger noen 74xx594N, men der er et hav å velge mellom, og jeg skal
ha den billigste. Finnes der noen enklere metode en å starte ved 74594
og så ta variantene for seg, eller er der andre som allerede har valgt
og kjenner svaret?

HM

Re: 74xx, RS
Du har enten selv svaret eller osse må du uddybe hvad de skal bruges til.

mvh Erik

(ps jeg synes altid du trenger lol)

Re: 74xx, RS
ER skreiv:

Den skal brukast til I/O ekspanderer for mikrokontrollerer, AVR. I dette
tilfellet som mottaker for SPI til et fire siffers 7 segment
LED-display. Med andre ord, hastighet eller strømforbruk er ingen viktig
parameter.

Til denne tid har jeg stort sett brukt resirkulert TTL, stort sett med F
som hurtigste variant.

Hverken Farnell eller RS er inretter slik at jeg kan finne alle 74xx594,
og så velge på pris / tilgjengelighet.

HM

Re: 74xx, RS

I dit tilfælde ville jeg vælge HC eller HCT. De bruger begge mindre strøm og
kan trække væsentligt mere end LS og F.

Re: 74xx, RS

Vi trænger vel alle sammen ;o)

Re: 74xx, RS
Allan Soerensen skreiv:

Alle trenger hjelp, det er det som er en av årsakene til news.
Imidlertid er det mange som er lite flinke til å formulere pressise
spørsmål, men det er også en del som er lite flinke til å skjønne
esensen i spørsmålene, og derfor svarer i hytt og pine.

Esensen i spørsmålet mitt skulle være: Hvilken kretsfamilie er billigst
nå i dag, eksemplisifisert ved 74xx594.

Første oppslag gav meg en pris på Kr.75. Jeg synes det er dyrt.

Jeg har et paralelltilfelle. Vi, tre kamerater, skal komplettere lageret
av beskyttelsehylser:

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=retrieveTfg&Ne42%94920774&Nr=AND (avl%3adk%2csearchDiscon_dk%3aN)&N42%94965727+4294954872+4294918547&binCount26%17#breadCrumb

Her har jeg 65 varianter å velge mellom, og det blir et arbeid å studere
kvalitet og priser, for så å avgjøre hensiktsmessig leverandør, Elfa,
Farnell eller RS. Jeg antar at noen allerede har den kunskapen, og det
burde være legitimt å spørre etter den kunskapen. Jeg sier ikke neitakk
til den besparelsen som kan oppnås ved kjøp av 1000 rør.

HM

Re: 74xx, RS

Sandsynligvis HC eller HCT, da det er dem der bruges mest. 74594, 74LS594 og
74F594 er nogen gamle typer, som kan erstattes af bedre familier.

Måske du skulle prøve med mere en et enkelt opslag :o)
Mit første opslag var noget billligere. SN74HC594 til Kr. 4,80 ved 1 stk.
hos Farnell (som bestemt ikke er kendt for at være billige).
Kik selv vidre
http://dk.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N50%0001+1002520&Ntk=gensearch_001&Ntt74%594&Ntx=

Site Timeline