7407'er

Hej jeg har et kredsløb her hvor der indgår en 7407'er men vore komponent
shop har den ikke ej heller ikke 74- 06, 16 eller 17. det er en hex
non-inverting buffer med en oc. Nogle ideer til hvad jeg ellers kan bruge?
Eller bliver det sådan noget med at finde en kreds med nogle buffere og så
sætte en transistor på?

Mvh Nikolaj

Re: 7407'er

Brug 74LS07, HC07 eller HCT07.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051117155741@smart-tech.dk
Re: 7407'er
Dem har de heller ikke. :(

Mvh Nikolaj

Re: 7407'er

Øhm, ufatteligt.
Inverter indgangen og brug en 74xx06 i stdet for.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051117161356@smart-tech.dk
Re: 7407'er
Ked af at sige det men den har de heller ikke.

har fundet en 74hc366 den har alt det sammen + en 3 state kan den evt bruges
eller er jeg helt på afveje?

Re: 7407'er

Hmm, du har prøvet andre steder end ved bageren? ;o)

Tør jeg ikke lige sige, men du kan evt. bruge en inverter og smide en BC547
bagefter med en spændingsdeler til basis, så får du din 7407-funktion.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051117165344@smart-tech.dk
Re: 7407'er

RIng til Århus radiolager...

Bo //

Re: 7407'er

Hmm, ja det burde jeg jo også have skrevet, det er også min hovedleverandør,
nej ikke leverandør af hoveder, men af komponenter ;o)

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051117165919@smart-tech.dk
Re: 7407'er
Well håbede i kunne give nogle ideer til mig så jeg kunne finde det her i
vores egen komponent shop herude på skolen.

Mvh Nikolaj

Re: 7407'er

Det fik du da i mit forrige svar...

Men ellers kan jeg anbefale at tage et kik her:

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051117171405@smart-tech.dk
Re: 7407'er

Som du nok har regnet ud er de nævnte komponenter
meget meget standard !, og det er en utrolig dårlig komponent pusher der
ikke har dem ,men har du ikke noget skrot ,nogle gamle styringer eller noget
andet
Digitalt skrot ,der vil du kunne (næsten helt sikkert)
finde nogle af de 74XX kredse du søger
og så igang med en god tinsuger
når man arbejder med elektronik så skal man altid have
en rode kasse (skrot) ,der smider man alt det ned i som man måske kan bruge
på et andet tidspunkt
naturligvis kun de gode sager (ellers bliver kassen og hele huset hurtigt
fyldt op )  :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Det er hurtigere med en varmepistol på bagsiden og så ryste printet ned
over en papkasse. Arbejdshandsker, høj varme og kort tid er nøglen til
succes...

/carsten

Re: 7407'er

Ja det har du ret i ,bruger også selv den teknik ind imellem
mange tror at kredsene "brænder af" men som du skriver
Kort tid er nøglen til succes,og det er sjovt at se når Ic'erne lige dumper
ud af printet.
Men for en enkel kreds er en god tindsuger ikke at foragte
( har ikke råd til en Udlodde kolbe)
men jeg har købt en veller tinsuger ( et par hundrede dask) med en lille
gummi bold ( Båthorn)
og den er mega god ,den sættes ned
over kolben som når man skifter spids og så køre det :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Forklar lige, jeg er squ hoppet af ;)

evt. link til produktet ?

Re: 7407'er

Ja jeg har købt den ved Vejle RC ,men kan ikke finde
noget billede eller link lige til den model
men det nærmste jeg kan komme er dette
http://images.amazon.com/images/P/B00068IJSG.01-A385A0XNQBW8HY._SCMZZZZZZZ_.
jpg
sådan ser den circus ud :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

linket var ikke i orden, nu skulle den være der
[...]

ahhh... så virker den kun på en weller kolbe... ?

Hvad er din erfaring er det meget bedre end en alm tindsuger ?

Re: 7407'er

Her er et link til citatteknik: www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Re: 7407'er

Troede du købte det meste hos Ole.. ?

Re: 7407'er

Hvis du er så troende, så hop ind i kirken.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051117171538@smart-tech.dk