Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Styre cirkulationspumpe (solvarmestyring - matcehd flow)
Er ved at etablere noget solvarme og så skal der også noget styring på... Godt nok er der en simpel on/off styring med, men kunne godt tænke mig noget "matched flow" istedet. Jeg har i forvejen...
11
11

Lysfølsom priint - minimal belysningstid...????
Hej. Jeg mangler lidt konkret info, om lysfølsomt print. Er der nogen, som har en ide om den minimale belysningstid, hvis man forudsætter, at man bruger den optimale belysningskilde....? F. eks. en...
5
5

Målesystem, solidstate eller relæ input
Jeg har 8 sensorer jeg skal måle 0-10V fra via en 16bit ADC. ADC'en har en enkelt input kanal, og jeg vil helst se om ikke jeg kunne bruge en eller anden form for high-performance multiplexer 8:1,...

Dioder og thyristor
Hej - Jeg leder efter to komponenter: Dioder med betegnelsen 10E1 (monteret er på basen af et 2SD882 transistor). Thyristor med betegnelsen SDT1000 (mellem pin 2 - inverted input - af et M5218L og...
3
3

Parallelkoble sikringer i et kredsløb ?
Hej NG ! Et pinligt spørgsmål.... men jeg kan ikke lige greje den... Hvis man har et simpelt kredsløb med en pære, der fx. trækker 10 amp. og man sætter 2 sikringer på 5 amp. parallelt sammen -...
5
5

Tinsuger en gang til
Hej Vi diskuterede tinsugere her i gruppen engang. Afledt af den debat købte jeg en ny tinsuger med blød teflon spids, den kan jeg bare ikke blive dus med, bøvler med at holde snuden ren på den...

Valg af OP-Amp
Hej Så er det igen tid til opfriskning af den gamle hukommelse der jo er lidt slidt. Jeg mangelr et OP-amp kredsløb der kan opfylde disse krav : Supply = Single +10V. DC forstærkning på 5 gange....
18
18

Realtek codec
Hej, Jeg har nu fået min varmlufts-station med posten, så nu er det tid til at lege lidt. Line-out er gået sig en tur i min bærbare, så lydchippen i den er et oplagt mål. Det er en Realtek...
2
2

Modifikation af ældre signalgenerator
Hej. Jeg fik brug for en generator, og har fisket farmands gamle selvbyg frem fra gemmerne. Det er vidst en sag fra Anvendt elektronik e.l. Der sidder to EXAR XR 205 kredse i den. Jeg erfarede hurtigt...
6
6

Indsættelse af afbryder på ledninger mellem pc strømforsyning og HD?
Hej Jeg er i gang med et projekt hvor jeg gerne vil kunne afbryde strømmen til visse af min HD's in min PC via en kontakt, der sidder på ledningerne fra strømforsyningen. allernederst 4-pin IDE...
8
8

Master slave styring??
Jeg er igang med at forberede en styring af 2 motorer ca. 10A 230V pr stk.. N=E5r master motoren k=F8rer skal slaven stoppe, og s=E5 starte igen n=E5r master stoppes. Nu vil det jo v=E6re let hvis der...
6
6

Hvor købes 12v blæser 60x60x10 mm til fornuftig pris ?
Hej Ng ! Jeg skal bruge en 12v blæser 60x60x10 mm. Jeg har fundet dem flere steder til pris omkring 75 kr, men så vil de have 50-60 kr på i fragt og gebyrer - det er jeg sgu for nærig til. Det kan...
5
5

er du GOD/GUD til at lodde?
hej. jeg skal bruge en der kan lodde lidt for mig... MEN det er noget småt pis i hvert fald alt for småt til mig...:) det drejer sig om nogen mobiltelefoner hvor jeg skal have påloddet nogen...
2
2

M5218L
Er der nogen der kan forslår et alternativ til et M5218L (8-pin inline low-noise op. amp), eller hvor jeg kan få fat i så et sag? pft Robin
4
4

MagnetKontakt til montering i Dørkarm / Ramme hvor ?
Hej Jeg håber der her er nogle der kender til hvor man så billigt som muligt kan købe magnetkontakter der er beregnet til at bore ind i dører og vinduer. Altså dme der nærmest minder om en tyk...
2
2