72V DC strømforsyning

Jeg skal bruge en reguleret 72 V (ca.) DC strømforsyning som skal kunne
levere 3A.
Jeg er kun vant til lavvolt forsyninger, så det er lidt nyt for mig i den
størrelse.
Hjemmefusk er intet problem. Jeg skal bare lige vide i hvilken retning jeg
skal kigge.
Kan man få en simpel regulator, så jeg bare behøver trafo, ensretter, lyt og
regulator?

pft
Kåre

Re: 72V DC strømforsyning
Hej Kåre

Hvad skal du bruge den til ?

Mvh Max

Re: 72V DC strømforsyning

En blæser.
Den kan køre på 36-72 VDC.
Det er muligt den ikke behøver være reguleret?

Kåre

Re: 72V DC strømforsyning

Nej det behøver den ikke. Hvad har du at bygge den med? dvs. skal du ud og
indkøbe eller? det nemmest vil måske umiddelbart være at finde en fx 2*24V
trafo til en billig penge.
Men det kommer jo alt sammen an på så meget...

Peter

Re: 72V DC strømforsyning
Plejer nok at kunne skrabe nogle ting frem fra gemmerne.
Hvis den kan køre ureguleret så er det det jeg prøver.

Kåre

Site Timeline