Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Problemer med at finde relæ
Hejsa Jeg st=E5r og mangler et rel=E6 og h=E5bede der var nogen herinde der kan komme med et godt r=E5d om hvor jeg finder det. Det skal kun bruges til at t=E6nde en stribe dioder (ca 20 stykker), men...
24
24

Re: Hej Hej
Ikke ret meget om noget i det hele taget, men når man nu kan se at det er sendt fra Mekka, afsender kalder sig "Islamic life" og indholdet har et regiliøst præg, må man nok sige at det er...
21
21

Boardhouses - anbefalinger?
Hvad kan i anbefale af boardhouses derude til billig prototypefremstilling af dobbelside print? Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer. Peter
9
9

Problem med TDA7240
Hej Jeg har bygget denne forstærker Diagrammet er sakset fra dette datablad Men den vil ikke starte, der er tilsyneladene noget turn on delay der er styrret af signalet på indgangen. Jeg kan bare...
21
21

2 polet afbryder med lys - hvor tages strømmen fra til dioden?
Jeg vil sende henholdsvis 12v og 5v igennem (gul og rød ledning fra pc strømforsyning) igennem denne 2-polede afbryder: Jeg fandt et andet sted på nettet en 2-polet afbryder, der ligner den...
1
1

Hvor finder jeg kabelaflastninger ?
Hej. Jeg er igang med at bygge nogle testbokse på arbejdet. Bagi kassen vil jeg gerne føre 4 kabler ud, ø8mm. Vi har nogle forskruninger fra gammel tid, sort plast, sidder i et ø10mm hul med...
12
12

Vurdering af belysningstid på fotoprint
Hej Er der nogen der har en god metode man kan bruge for at fastslå belysningstiden man skal bruge når man skal lave fotoprint ?
11
11

Selvklæbende forbindelse til LCD
Kan nogen måske hjælpe mig her? Mangler sådan en her: En af minePhilips trådløse har tabt forbindelsen til displayet. Det er ikke loddet på, men limet med en form for tape, der er udenpå...
1
1

byg-selv øveforstærker til guitar
Hej, nogen der kan huske den konstruktionsartikel der engang var i et af de danske elektronik blade... det var en lille øveforstærker med hovedtelefon-udgang til guitar... jeg er meget interesseret...
10
10

"Centronics" plugg
Sentronics made printers, and used a 36 pins AMP-plug. Signalene fra pin 19 - 36 var GND. Pin 1 - 18 var "signal". Jeg finner de fleste signalene fra en gammel OKI-printer, men jeg mangler navn og...
5
5

Fumlebræddet, et lille mirakel i værkstedet
Hej Jeg har jo været med på den eksperimenterende front inden for elektronik i mange år efterhånden. Har bygget et utal af prototyper på Veroboard og med dead bug metoden, og det har så været...
4
4

Protoype på Veroboard
Jeg syntes lige gruppen skulle se et billede af et rigtig Veroboard jeg fandt på nettet. Det er virkelig hardcore :o) Det er en Dolby SR Noise Reduction prototype. Kilde:
4
4

R = ?
Utgangen på en moderne, ukjent paralellport skal drive optokoplere. Jeg har en "egenprodusert" VCC = 5V. En motstand fra VCC gjennom lysdioden til utgangen på LTP. Strømtrekket avgjøres av...
5
5

S: Strømforsyning 13,5 Volt 30 Amp.
100% teknisk fejlfri! . Skal afhentes i 7100 Vejle (virker) Giv mig et bud. /KE Kofod.

Skillerelæ - hvordan tester man det?
I min båd har jeg et skillerelæ, som efter sigende skulle sørge for at jeg kun forbruger strøm fra 2 af de 3 batterier der er i båden, således at jeg stadig kan starte motoren på det sidste...
8
8