7-13mV Sensor emulator

Jeg står og skal have lavet en emulator der kan emulere 7-13mV uden det
drukner i støj, den skal drives fra en uC og derved sikkert en DAC.

Indangen den ser ind i er en in-amp AD620, så det jeg har forestilt mig er
nok en opamp med differentielt ud, men hvad mener i ?

Kasper

Re: 7-13mV Sensor emulator

Du lader processoren og DAC'en lave det signal, du skal bruge, ved en
passende høj spænding. Lav derefter to buffer-forstærkere, der har en
forstærkning på hhv 1 og -1gg forstærkning. Byg dem, så midten af DAC'ens
udgang giver 0V ud af forstærkerne, så signalet ligger symmetrisk om 0V.

Efter buffer forstærkerne sætter du en spændingsdeler, der beregnes, så den
deler ned til den rigtige spænding OG særger for at udgangsimpedansen svarer
til den sensor du skal emulere.

Hvis du lægger dine stelveje rigtigt, har du ikke støjproblemer. Jeg har
selv laver kalibrator enheder, der sender spændinger i uV området, uden at
der har været problemer. Fornuftigt planlagte stelveje og i visse tilfælde
filtrering.

Bo //

Re: 7-13mV Sensor emulator
Lav derefter to buffer-forstærkere, der har en

og tak... :)

de par linier, kan jeg ikke lige få det gengivet på en lidt mere passende
måde til mit hovede?

på forhånd tak

Kasper

Re: 7-13mV Sensor emulator

Besklager, at jeg ikke kan formulere mig.

DAC'en, der styres af processoren leverer normalt et signal ud mellem 0 og X
volt

For at lave et signal, der dels er ballancere og dels ligger symmetrisk
omkring 0V (commonmode=0) bruger du to operationsforstærkere. Den ene
forskyder signalet, fra 0-X volt til at ligge mellem -X/2 og +X/2. Den anden
forstærker laver samme nummer, men vender signalets polaritet, så de 0-X
volt omsættes til mellem +X/2 til -X/2.

Herefter deler du ned med til passende niveau og impedans.

Hjalp det ?