6 mm push-on pileknap

Jeg skal bruge en del push-on pileknapper til montering på 6mm (evt.
6.35mm) aksler.
Akslen er D formet og pilen skal pege modsat fladen i D'et, hvor finder
man dem?
Dem jeg har fundet indtil nu, har alle pilen samme vej som fladen.

Venlig hilsen
--

Re: 6 mm push-on pileknap
Hej Tom

Prøv eBay, søg på      chicken head knobs

Max

Re: 6 mm push-on pileknap

Hej! Hvilke størrelse og farve?
Kan du ikke bruge dem med rund hul og pinolskrue?

Børge

Re: 6 mm push-on pileknap

Gerne sort med hvid markering.
Gerne diameter øverst 10mm og neders 15mm, højde 15mm.
Men jeg er fleksibel med hensyn til størrelse og farve, det vigtigste
er at jeg kan få 50 ens, men gerne noget i den retning.
Jeg kunne godt bruge rund hul og pinolskrue, jeg startede faktisk med
sådan nogle, men blev ret hurtigt træt af det, da der er tale om mange
knapper, og det er bøvlet, i det man strammer skruen, rykker den sig
typisk lidt i forhold til skalaen.

--

Re: 6 mm push-on pileknap

Hvis man monterer en knap med pinolskrue på en D-formet aksel og vender
den så skruen spænder på akslens flade, drejer knappen sig ikke.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Re: 6 mm push-on pileknap

Du har ret. Det er er mig som læser en ting og tænker noget andet.
Det jeg tænkte på var knaper med klemkonus. Det er sådan nogle jeg har
bøvlet med.
Jeg vil prøve at kikke efter nogle med pinolskrue, de har selvfølgelig
også den fordel at de ikke så let falder af.
Men en push-on med til D-formet aksel var nu det letteste.
Jeg har efterhånden set på mange knapper på nettet, og er overrasket
over de meget sparsomme data forhandlerne viser...